برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

علائم بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت

علائم بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت

سلام من 21 ساله هستم و از 1.5 ساله پیش ، بیشتر از 6 ماه دچار خشکی شدیدی در کمر و درد در باسن ( بدنم به سمت راست مایل میشود و نمی توانم حالت عادی خودم رو حفظ کنم ) شدم ، و با استراحت کردن خوب نمیشود ، و وقتی هم فعالیت نسبتا سنگین انجام میدم ، شب ها در موقع خواب درد شدیدی دارم ،چون در شهرستان زندگی می کنم ؛ دسترسی به پزشک متخصص رو ندارم ام ار ای گرفتم که در یک التهابی در مهر های من وجود داره ؛ به نظر شما من دچار بیماری اسپوندیلیت انکیلوزانت شدم ؟ مادرم دچار آرتروز شدید و الان مدتیه که من دیگه خشکی کمر رو ندارم
سلام برای تشخیص بیماری لازم است علاوه بر نکات فوق، معاینه و بررسی آزمایشگاهی در کنار تصویر برداری انجام شود تا احتمال بیماری فوق ارزیابی شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

با توجه به مصرف سولفاسالازین میتوانم بچه دار شوم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۱/۱۰

با سلام سولفاسالازین بطور موقت می تواند میزان بارداری را کاهش دهد جهت بارداری می توان داروهای جایگزین دیگری مانند آزاتیوپرین و ... بر اساس شدت بیماری تجویز نمود که معمولا عارضه ای در باروری ایجاد نمی کند

فرزندم مبتلا به لوپوس است.مصرف داروهای کورتونی و غیره برای وی مشکل ایجاد نمیشود.احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۰/۲۹

با سلام عارضه ایجاد شده در هیدروکسی کلروکین شایع نیست. توصیه می شود سالانه بیمار تحت معاینه چشم پزشکی قرار گیرد. داروی کورتون چنانچه با دوز پایینی مصرف شود عوارض نگران کنندهای ندارد ولیکن توصیه می شود مکمل های کلسیم و ویتامین د با دوز مناسب استفاده شود و روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید. از نظر غذایی توصیه به محدود کردن نمک و شیرینی جات می شود. استفاده از جوانه گندم ممکن است برای بیماری مضر باشد.

علائم اسپوندیلیت انکیلوزانادمین بهپو۱۳۹۷/۰۳/۲۴

با سلام. یکی از علائم مهم در بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت خشکی صبحگاهی طول کشیده است ولی این موضوع در تعداد دیگری از بیماری های روماتیسمی و غیر روماتیسمی مشاهده میشود. تشخیص بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت از روی آزمایش خون و عکس سیب تی اسکن معمولی به همراه شرح حال و معاینه است و فقط در تخصص پزشکان فوق تخصص روماتولوژی می باشد.

مبتلا به as هستم. در سینه ام توده های فیبرو آدنوم تشکیل شده است!غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۲/۰۷

با سلام فیبروآدنوم به طور معمول ارتباط شناخته شده ای با داروهای روماتیسمی ندارد. فیبروآدنوم یک ضایعه خوش خیم سینه است که نیاز به اقدام خاص درمانی ندارد ولیکن بایستی تحت نظر پزشک متخصص باشید. مصرف مکمل هایی مثل ویتامین E در روماتیسم منعی ندارد.

دیدگاه و نظــرات