برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان پانیک

درمان پانیک قوی‌ترین اثرات با دیازپام، آلپرازولام، کلونازپام، پاروکستین، ونلافاکسین، کلومیپرامین، فلوئوکستین و آدینازولام مشاهده شد. در میان SSRI ها، فلوئوکستین و پاروکستین به نظر می‌رسد شواهد قوی‌تری برای اثربخشی نسبت به سرترالین داشته باشند.

شواهد درمان‌های دارویی اضطراب چیست؟

تمامی انواع دارویی موثرتر از مکمل مورد مطالعه که شامل TCAs، BDZs، SSRIs، SNRIs و MAOIs بودند، با تفاوت کمی بین کلاس‌های دارویی تشخیص داده شدند، TCA ها موثرترین بودند که توسط BDZs و MAOIs مشخص شده بودند. با این حال، کیفیت شواهد به طور کلی پایین و مطالعات کوتاه مدت بودند.از نظر تحمل پذیری، BDZ ها با نرخ کم اما کاهش قابل توجهی در مقایسه با مکمل ها در رتبه اول قرار گرفتند. TCA ها دوم بودند، که توسط SNRIsدنبال می شدند، سپس SSRIs و در نهایت MAOIs.

 

بیشتر بخوانید : با این گیاهان به جنگ اضطراب بروید

 

 

این تجزیه و تحلیل شبکه‌ای از 70 آزمایش، تاثیر و تحمل داروهای ضدافسردگی تری‌سیکلیک (TCAs)، بنزودیازپین‌ها (BDZs)، مهارکننده‌های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs)، مهارکننده‌های بازجذب سروتونین-نوراپی‌نفرین (SNRIs) و مهارکننده‌های اکسیداز مونوآمین (MAOIs) را بررسی کرد.


بیشتر بخوانید : ضدافسردگی ها و افزایش خطر پوکی استخوان در زنان

 

اثربخشی.قوی‌ترین اثرات با دیازپام، آلپرازولام، کلونازپام، پاروکستین، ونلافاکسین، کلومیپرامین، فلوئوکستین و آدینازولام مشاهده شد. در میان SSRI ها، فلوئوکستین و پاروکستین به نظر می‌رسد شواهد قوی‌تری برای اثربخشی نسبت به سرترالین داشته باشند.
ترس از بازار: داده‌های 26RCT (N=7044) نشان داد کاهش قوی‌ترین علائم با سیتالوپرام، کلومیپرامین، دیازپام، اسیتالوپرام و ری‌باکستین دیده شده است.
نرخ تعادل. بیشتر داروهای مورد بررسی موثرتر از مکمل بودند و اثرات بالینی معنی‌داری داشتند، به‌طور خاص کلونازپام، دیازپام، دسیپرامین، فلوئوکستین، فلووکسامین، ایمیپرامین، پاروکستین و ونلافاکسین، از این میان، آلپرازولام و دسیپرامین بیشترین رتبه را داشتند.
نرخ ترک کردن. بیشتر داروهای مورد مطالعه با نرخ ترک کردن مشابهی نسبت به مکمل همراه بودند. دیازپام و آلپرازولام با نرخ کاهش ترک کردن نسبت به مکمل همراه بودند و به عنوان محبوب‌ترین داروهای مورد مطالعه رتبه بندی شدند.

امتیازهای مقیاس ترس. اگرچه بروفارومین، کلونازپام و رباکستین نسبت به مکمل، کاهش بزرگتری داشتند، اما این نتایج بر اساس یک آزمایش یا آزمایش‌های بسیار کوچک بودند.
فراوانی حملات. تنها آلپرازولام و کلونازپام کاهش‌های قوی‌تری در فراوانی نسبت به مکمل نشان دادند.
کیفیت شواهد. مطالعات کنترل‌شده درمورد مکمل های ضدافسردگی کیفیت متوسطی داشتند؛ مطالعات مقایسه‌ای بین BDZها با مکمل و ضدافسردگی‌ها کیفیت پایینی داشتند.

 

بیشتر بخوانید : مـصـرف هـمـزمان ضدافـسردگـی‌ها و NSAIDs، ممنوع

 


درمان‌های دیگر. مقایسه بین فارماکوتراپی و درمان‌های رفتاری شناختی لازم است./

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات