برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهترین دمنوش‌ها برای پاکسازی بدن از آلودگی هوا

بهترین دمنوش‌ها برای پاکسازی بدن از آلودگی هوا متخصصان طب سنتی برای پاکسازی و دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن توصیه می کنند دمنوش هایی با خاصیت سم‌زدایی مصرف کنید.

آلودگی هوا کابوس زمستانی سالهای اخیر ساکنان شهرهای بزرگ است و عوارض ناشی از آن بر سلامتی آنچنان مشهود است که هر کس به نوبه خود سعی می کند از آن بگریزد. اولین توصیه ما به شما بخصوص به گروه های پر خطر مثل کودکان، سالمندان، بیماران قلب و عروق و تنفسی و بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند آن است که تا حد امکان از خارج شدن از خانه خودداری کنند. برای کاهش اثرات مخرب آلودگی بر سلامت بدن، راه های دیگری نیز وجود دارد که یکی از مهمترین آنها تغذیه سالم است.

به گزارش «بهپو»، کارشناسان تغذیه توصیه می کنند در هوای آلوده بیش از قبل غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید تا احتمال بروز استرس های اکسیداتیو کاهش یابد. ویتامین های  A، E، C، D، کاروتنوئیدها و پلی فنول ها از مهمترین آنتی اکسیدان ها هستند. این ویتامین ها قادرند سموم را از بدن دفع نمایند.

پیش از این در دو مقاله زیر درباره سودمندی های مصرف خوراکی های ضد سموم در هوای آلوده صحبت کرده ایم:

 

بیشتر بخوانید: مصرف خوراکی های ضد سموم را در هوای آلوده فراموش نکنید

بیشتر بخوانید: در هوای آلوده بهتر است چه مواد غذایی مصرف شود؟

 

متخصصان طب سنتی نیز برای پاکسازی و دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن توصیه می کنند دمنوش های زیر را در هوای آلوده بیشتر مصرف کنید.

 

1-  دمنوش لیمو، زنجبیل و نعناع

چای لیمو، زنجبیل و نعناع از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌سازی بدن است چون هم میزان زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های مهم را وارد بدن می‌کند و هم ادرارآور است. ترکیب شدن این ۳ ماده غذایی با همدیگر، هم انرژی مطلوبی به بدن می‌رساند و هم گلو را آرام می‌کند.

 

2- آب جوش و عسل

نوشیدنی مهمی است که به ریه‌ها در مبارزه با آلاینده‌ها کمک می‌کند. این اثربخشی به خاصیت ضدالتهابی عسل برمی‌گردد که نقش مهمی در کاهش التهاب دارد.ترکیب شدن آب جوش با شیرین‌کننده‌های طبیعی و آنتی‌اکسیدانی مانند عسل، به‌خوبی با اثر مخرب رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند.

 

3- دمنوش زردچوبه و زنجبیل

زنجبیل حاوی ترکیب خاصی به‌نام «کورکومین» است که خاصیت‌های ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضدسمی و ضدسرطانی دارد.مجموعه این خاصیت‌ها به دفع سموم زیانبار از بدن کمک می‌کند، درحالی که از اندام‌های مختلف بدن در برابر آسیب‌های بیشتر محافظت می‌کند.به‌علاوه، زنجبیل از بهترین ترکیبات برای مقابله با حالت تهوع است.

 

4- چای سبز

چای سبز دارای فواید بی‌شماری است و پاک‌سازی ریه‌ها را از مهم‌ترین فواید آن دانسته‌اند.آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در چای سبز می‌توانند به کاهش التهاب در ریه‌ها کمک کنند. برای بهره‌مند شدن از فواید این چای باید هر روز از آن استفاده کنید.

 

5- دمنوش شیرین‌بیان

شیرین‌بیان می‌تواند برای مقابله با سرفه، احتقان و تب مفید باشد. به‌علاوه، ثابت شده مصرف منظم دمنوش شیرین‌بیان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کمک می‌کند و نقش موثری هم در پاک‌سازی ریه‌ها دارد./

بیشتر بخوانید: سبک زندگی سالم در روزهایی که هوا آلوده است

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات