برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهبودیافتگان واکسینه ‌شده‌ کرونا سطح آنتی بادی بیشتری دارند

بهبودیافتگان واکسینه ‌شده‌ کرونا سطح آنتی بادی بیشتری دارند محققان احتمال می‌دهند افرادی که به عفونت کرونا مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند و پس از آن واکسن کرونا را دریافت کردند، سطح آنتی‌بادی بیشتری دارند.

محققان احتمال می‌دهند افرادی که به عفونت کرونا مبتلا شده‌ و بهبود یافته‌اند و پس از آن واکسن کرونا را دریافت کردند، سطح آنتی‌بادی بیشتری دارند.

به گزارش «بهپو»، در یکی از بزرگترین مطالعات در نوع خود محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز نشان دادند آنتی‌بادی‌ها علیه ویروس  SARS-CoV-2در افرادی که توسط ویروس آلوده شده بودند و سپس دو دز واکسن mRNA را دریافت کردند، در مقایسه با افرادی که بدون ابتلا واکسن دریافت کردند، با دوام‌تر هستند. این مطالعه واکسن‌های دیگر را مورد بررسی قرار نداده است.

مطالعه اخیر نشان می‌دهد سطوح آنتی بادی در افرادی که پس از ابتلا با دو دز واکسن واکسینه شدند، نسبت به افراد مبتلا نشده‌ای که واکسینه شده‌اند، یک ماه پس از دز دوم واکسن ۱۴ درصد، در سه ماهگی ۱۹ درصد و در ۶ ماهگی ۵۶ درصد بیشتر است.

محققان در ادامه احتمال می‌دهند که فاصله طولانی بین عفونت و اولین دز واکسن پاسخ آنتی بادی را افزایش می‌دهد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس»، تعیین اینکه آیا افزایش ماندگاری آنتی بادی پس از واکسن در افرادی که قبلا به ویروس مبتلا شده‌اند بیشتر است، به تعداد مواجهه با ویروس بستگی دارد و نیازمند مطالعه بیشتر است.
نتایج این مطالعه در نشریه  «American Medical Association» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات