برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کرونای طولانی مدت؛ عوارضی که تا مدت ها با بیمار است

کرونای طولانی مدت؛ عوارضی که تا مدت ها با بیمار است بیماری کرونا در برخی افراد عوارض طولانی مدتی ایجاد می کند. هنوز پایانی برای این عوارض متصور نیستیم و معلوم نیست این عوارض تا چه مدت ماندگاری دارند.

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه عوارض طولانی مدتی در برخی بیماران کرونایی مشاهده شده، گفت: هنوز پایانی برای این عوارض متصور نیستیم و معلوم نیست این عوارض تا چه مدت ماندگاری دارند.

به گزارش «بهپو»، «علیرضا جانبخش»، با بیان اینکه بیماری کرونا در برخی افراد عوارض طولانی مدتی ایجاد می کند، گفت: اصطلاحا به این نوع بیماری «لانگ کرونا» یا کرونای طولانی مدت گفته می شود و عوارض آن نیز طولانی مدت با افراد خواهد بود.

وی افزود: بیماری کرونا هنوز ابعاد ناشناخته بسیاری دارد و مدت زیادی از عمر این بیماری نمی گذرد که بتوان نظر کامل و دقیقی داد و مشخص کرد که عوارض آن چه مدت طول می کشد.

جانبخش تصریح کرد: در حال حاضر برخی بیماران هستند که مدت ها از بهبود بیماری کرونا آنها گذشته، اما همچنان عوارض ناشی از کرونا را دارند و مشخص نیست تا چه مدت دیگر این عوارض با آنها خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با خطرناک خواندن برخی از این عوارض گفت: از جمله این عوارض می توان به سردردهای میگرنی، بیماریهای قلبی، اختلالات عضلاتی قلب که می‌تواند کشنده باشد، دیابت و سندرم خستگی مزمن اشاره کرد.

وی افزود: همچنین بی خوابی، بی اشتهایی، ناتوانی و ضعف بیش از حد بعد از کرونا، اختلالات عضلانی و لاغر شدن و اختلالات خلقی هم بخش دیگر این عوارض هستند که هنوز به مدت چند ماه در برخی بیماران مشاهده می شود.

جانبخش تصریح کرد: در موارد نادری هم داشته ایم که برخی بیماران از قبل سردردهای میگرنی داشته و بعد از ابتلا به کرونا بیماری آنها بهبود پیدا کرده است.

این متخصص بیماریهای عفونی در خصوص مدت ماندگاری این عوارض هم گفت: هنوز زمان دقیقی برای اتمام این عوارض مشخص نیست، چون از عمر کرونا بیش از چند ماه نمی گذرد و با گذشت زمان می توان در خصوص مدت ماندگاری این عوارض به نظرات بهتری رسید.

وی افزود: در حال حاضر برخی بیماران ماه هاست با این عوارض دست به گریبانند و هنوز هم ادامه دارد.

جانبخش یادآور شد: اگر بیماری کرونا اختلالات آناتومیک ریه ایجاد کند که در برخی بیماران مشاهده می شود، متاسفانه این افراد باید تا پایان عمر برای تنفس از دستگاه اکسیژن استفاده کنند و این عوارض مادام العمر با آنها خواهد بود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات