برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اگزما ریشه در ژنتیک دارد

اگزما ریشه در ژنتیک دارد مطالعات جدید نشان می‌دهد تغییرات ژنتیکی عامل بروز اگزما است و این دستاورد علمی می‌تواند به توسعه روش‌های درمانی کارآمد منجر شود.

مطالعات جدید نشان می‌دهد تغییرات ژنتیکی عامل بروز اگزما است و این دستاورد علمی می‌تواند به توسعه روش‌های درمانی کارآمد منجر شود.

به گزارش «بهپو»، بر اساس مطالعات محققان انستیتوی ملی بهداشت آمریکا، دو تغییر نسبتا شایع در ژنی به نام «KIF3A»،‌ عامل بروز اگزما است. این ژن برای پروتئینی رمزگذاری می‌شود که مسئول تولید سیگنال از بیرون به داخل سلول است و بخشی از عملکرد پیچیده حسی را کنترل می‌کند. مطالعات بیشتر نشان می‌دهد تغییرات این ژن با آسم در کودکان مبتلا به اگزما نیز مرتبط است.

اگزما به التهاب پوست گفته می‌شود که معمولا با قرمزی، پوسته شدن و ضخیم‌شدن پوست همراه است. عوامل محیطی مانند عدم وجود رطوبت در بروز و تشدید اگزما موثر است. تماس پوست با صابون‌های عطری، مواد تحریک کننده مانند الکل و لباس‌های پشمی و تنگ نیز باعث افزایش علایم اگزما می‌شوند. 

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس‌دیلی»، حدود ۲۰ درصد از کودکان در سراسر جهان به این عارضه مبتلا هستند. اگزما افراد را مستعد ابتلا به عفونت‌های پوست، باکتریایی، ویروسی و قارچی می‌کند و معمولا احتمال بروز بیماری‌های ژنتیکی مانند آسم را تشدید می‌کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات