برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

امید بیشتر به درمان زخم پای دیابتی با تولید بانداژ جدید

امید بیشتر به درمان زخم پای دیابتی با تولید بانداژ جدید محققان دانشگاه شفیلد انگلیس، بانداژ جدیدی ساختند که امکان بهبود زخم‌های دیابتی و زخم‌های ناشی از سوختگی را با کارآیی بیستری فراهم می‌کند.

محققان دانشگاه شفیلد انگلیس، بانداژ جدیدی ساختند که امکان بهبود زخم‌های دیابتی و زخم‌های ناشی از سوختگی را با کارآیی بیستری فراهم می‌کند.

به گزارش «بهپو»، ساختار این بانداژ که با استفاده از کتان ساخته شده، به گونه‌ای است که به زخم نمی‌چسبد و به عنوان مانعی در برابر پاتوژن‌های خارجی عمل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: 11  نکته مفید برای مراقبت از پا در دیابتی ها

 

این بانداژ همچنین ترکیباتی را آزاد می‌کند که موجب شکل‌گیری رگ‌های خونی در محل زخم و بهبود سریع‌تر آن می‌شود.

شکل‌گیری رگ‌های خونی در محل زخم، یک مرحله بسیار مهم در فرایند طبیعی بهبود زخم است، اما این پدیده در تمام زخم‌های مزمن دچار اختلال می‌شود.

در آزمایشات اولیه دو نمونه از این بانداژ که یکی از جنس کتان بافته نشده و دیگری از جنس کتان آغشته به موم و هر دو حاوی یک عامل رگ زایی موسوم به 2-deoxy-D-ribose بودند با استفاده از یک مدل تخم مرغ نطفه‌دار مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد هر دو نوع بانداژ موجب تشکیل رگ‌های خونی در محل می‌شوند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال اکسپرس»، محققان می گویند بانداژ کتان بافته نشده به دلیل قابلیت بالای جذب فیبر کتان، برای درمان زخم‌های مزمن دیابت گزینه بهتری محسوب می‌شوند؛ در حالی که کتان آغشته به موم به دلیل فقدان چسبندگی، برای درمان زخم‌های ناشی از سوختگی، مناسب است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه « Tissue Engineering and Regenerative Medicine»  منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات