برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کرونا، تهدیدی جدی برای مبتلایان به فشار خون بالا

کرونا، تهدیدی جدی برای مبتلایان به فشار خون بالا نتایج مطالعه جدید نشان می‌دهد احتمال مرگ در بیماران مبتلا به کرونا که فشار خون بالا دارند، چهار درصد و این احتمال در بیمارانی که فشار خون ندارند یک درصد است.

نتایج مطالعه ای که در نشریه «European Heart Journal» منتشر شده است نشان می دهد نرخ مرگ در بیماران مبتلا به کرونا ویروس که به فشار خون بالا دچار بودند دو برابر بیشتر از بیمارانی است که فشار خون نداشتند.

به گزارش «بهپو»، این مطالعه اطلاعات مربوط به 2877 بیمار کروناویروس در ووهان چین بین پنجم فوریه تا 15 مارس را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. تقریبا 30 درصد این بیماران سابقه فشار خون بالا داشتند.

این مطالعه نشان می‌دهد احتمال مرگ در بیماران مبتلا به کرونا که فشار خون بالا دارند، چهار درصد و این احتمال در بیمارانی که فشار خون ندارند یک درصد است.

در ادامه این گزارش آمده است: این آمار در بیماران مبتلا به فشار خونی که هیچ داروی کنترل‌کننده فشار خونی دریافت نمی‌کنند به مراتب بیشتر است.

دبراساس این مطالعه احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونا که فشار خون دارند و داروی فشار مصرف نمی‌کنند هشت درصد و این آمار در بیمارانی که فشار خون دارند ولی داروی فشار مصرف می‌کنند، سه درصد است.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این عارضه عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، این مطالعه به افراد مبتلا به فشار خون هشدار می‌دهد که در شرایط شیوع جهانی کرونا، بیش از سایرین مراقبت خودشان باشند و اصول پیشگیری را بیشتر رعایت کنند. مبتلایان به فشار خون بالا اگر به کرونا دچار شوند نیاز به مراقبت های پزشکی بیشتری دارند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات