برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آنفولانزا از کرونا کشنده تر است، چرا از کرونا بیشتر می ترسیم؟

آنفولانزا از کرونا کشنده تر است، چرا از کرونا بیشتر می ترسیم؟ منتقدان می‌گویند کشتار آنفلوانزا بیشتر از ویروس کرونا است، پس چرا مقایسه منصفانه‌ای بین آنها انجام نگرفته است؟ پرسش دیگر این است که آنفلوانزا بیشتر از کرونا آدم‌ کشته است، چرا اقتصاد را به خاطر آن تعطیل نکردید؟

منتقدان می‌گویند کشتار آنفلوانزا بیشتر از ویروس کرونا است، پس چرا مقایسه منصفانه‌ای بین آنها انجام نگرفته است؟ پرسش دیگر این است که آنفلوانزا بیشتر از کرونا آدم‌ کشته است، چرا اقتصاد را به خاطر آن تعطیل نکردید؟

به گزارش «بهپو»، پاسخ این است که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده امسال بیش از 62هزار نفر بوده که از میانگین پیش‌بینی‌شده برای آنفلوانزا از ماه اکتبر، آبان ماه، بیشتر است. به علاوه سرعت کشتار ویروس کرونا بسیار بیشتر از آنفلوانزاست و تمام این قربانیان ظرف 3 ماه جان خود را از دست داده‌اند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد، فرد مبتلا به آنفلوانزا به طور متوسط می‌تواند 28/1 نفر را آلوده کند اما فرد مبتلا به ویروس کرونا به طور متوسط می‌تواند 2 تا 3 نفر را آلوده کند. کرونا ویروسی نوظهور است و هنوز کسی نمی‌داند این ویروس در تابستان چگونه و تا چه حد شیوع پیدا می‌کند اما ادامه شیوع کرونا در نیمکره جنوبی که تابستان خود را سپری می‌کنند، نشان می‌دهد گرما جلوی شیوع ویروس را نمی‌گیرد.

 

کرونا ویروس بسیار سریع‌تر می‌کشد

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری‌های ایالات متحده «CDC» آنفلوانزا از اواخر آبان تا اوایل اردیبهشت جان حدود 24هزار تا 62هزار نفر را گرفته است. این اعداد اولیه هستند و این مرکز گفته از اردیبهشت دیگر اعداد اولیه را به روز نکرده است. اگر عدد حداکثری را در نظر بگیریم، در این 6 ماه آنفلوانزا در روز جان 331 نفر را گرفته است. برعکس، تعداد قربانیان کرونا از بهمن تا اردیبهشت حدود 62 هزار نفر بوده؛ یعنی به طور متوسط کرونا در این مدت روزی 739 نفر را قربانی کرده است.

 

ویروس کرونا روزها می‌تواند بدون علامت منتقل شود

به گفته سی‌دی‌سی، دوران نهفتگی آنفلوانزا نسبتا کوتاه است. افراد آلوده معمولا بعد از 1 تا 4 روز احساس کسالت می‌کنند و علائم طی 2 روز ظاهر می‌شوند. به این معنی که آنهایی که به آنفلوانزا مبتلا شده‌اند، بعد از مدت کوتاهی به بیماری خود پی می‌برند و احتمالا خانه می‌نشینند تا دیگران را آلوده نکنند. طبق اعلام دانشکده پزشکی هاروارد، در کرونا ویروس دوران نهفتگی بین 3 تا 14 روز است و علائم بیماری به طور مشخص 4 تا 5 روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شوند.

متخصصان دانشگاه هاروارد می‌گویند: «می‌دانیم فرد ممکن است 48 تا 72 ساعت پیش از بروز احساس کسالت آلوده شده باشد. نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد، افراد به احتمال قوی ویروس را 48 ساعت پیش از احساس شروع علائم به دیگران منتقل می‌کنند

اگر این‌گونه باشد، لزوم زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و ردیابی تماس‌های آلوده برای پیشگیری از گسترش آلودگی بیشتر می‌شود. همه این اقدامات کمک می‌کنند فرد آلوده ناآگاهانه ویروس را در دوران نهفتگی به دیگران منتقل نکند.

آن ریمون، اپیدمیولوژیست دانشگاه یو سی ال ای، عقیده دارد: «افراد در دوران نهفتگی به آسانی ویروس را به دیگران می‌دهند. وقتی صحبت می‌کنید، کمی از بزاق دهان شما به بیرون پرتاب می‌شود، بینی‌تان را می‌مالید و دهان‌تان را لمس می‌کنید و به چشمان‌تان دست می‌زنید و بعد به بقیه سطوح دست می‌زنید. به این ترتیب، شما که آلوده بی‌علامت هستید، همه جا را به ویروس آلوده می‌کنید

 

آنفلوانزا واکسن دارد اما کرونا واکسن ندارد

به گزارش «بهپو» و به نقل از «هفته نامه سلامت»، کارشناسان معتقدند با تزریق به موقع واکسن آنفلوانزا، می‌توان به نحو چشمگیری جلوی تلفات بیماری را گرفت. حتی اگر واکسن زده باشید و بعد باز هم به آنفلوانزا مبتلا شوید، علائم بیماری بسیار کمتر می‌شوند.

ویروس کرونا هنوز هیچ واکسنی ندارد و در کوتاه‌ترین مدت، شاید ماه‌ها طول ‌بکشد تا این واکسن بتواند دراختیار همه قرار گیرد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات