برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کودکان هم می توانند ناقل ویروس کرونا باشند

کودکان هم می توانند ناقل ویروس کرونا باشند کودکان نیز ممکن است ویروس جدید کرونا را به بزرگسالان منتقل کنند. با وجود این که هنوز این امر به اثبات نرسیده، اما به اعتقاد بسیاری از اپیدمیولوژیست‌ها،‌ شواهد این تحقیقات برای جلوگیری از بازگشایی مدارس کافی است.

دو گروه از محققان شواهدی را یافتند که نشان می‌دهد کودکان نیز ممکن است ویروس جدید کرونا را به بزرگسالان منتقل کنند. با وجود این که هنوز این امر به اثبات نرسیده، اما به اعتقاد بسیاری از اپیدمیولوژیست‌ها،‌ شواهد این تحقیقات برای جلوگیری از بازگشایی مدارس کافی است.

به گزارش «بهپو»، در بسیاری از کشورها مانند فرانسه، فنلاند، آلمان، هلند و انگلیس، مدارس بازگشایی شده یا قرار است در چند هفته آینده بازگشایی شوند.

پیش از این مشخص شد که کودکان کمتر از بزرگسالان به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و در صورت ابتلا نیز فاقد علامت یا دارای علایم خفیف هستند.

بر اساس تحقیقاتی که وضعیت دو شهر چین را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و هفته گذشته در نشریه « Science » منتشر شد،‌ کودکان حدود یک‌ سوم بزرگسالان مستعد آلودگی به ویروس جدید کرونا هستند؛ اما پس از بازگشایی مدارس مشخص شد که کودکان حدود سه برابر بزرگسالان با یکدیگر تماس دارند و احتمال آلودگی آن‌ها به ویروس سه برابر افزایش می‌یابد. در این تحقیقات ۶۳۶ نفر در ووهان و ۵۵۷ نفر در شانگهای مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان با مدل‌سازی اطلاعات به دست آمده از این تحقیقات، به این جمع‌بندی رسیدند که تعطیلی مدارس به تنهایی برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کافی نیست، اما احتمال آن را بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش داده و سرعت شیوع ویروس را کاهش می‌دهد. در واقع مدل سازی نشان داد که بازگشایی مدارس موجب افزایش قابل توجه تعداد افراد آلوده به ویروس می‌شود.

محققان آلمانی در تحقیقات دیگری به آزمایش کودکان و بزرگسالان پرداختند و دریافتند کودکان مبتلا به کووید ۱۹، به اندازه بزرگسالان مبتلا به این بیماری، حامل ویروس کرونا هستند و در نتیجه به همان میزان می‌توانند موجب انتقال ویروس شوند.

محققان ۴۷ کودک یک تا ۱۱ ساله آلوده به ویروس را مورد مطالعه قرار دادند. 15 نفر از این کودکان دچار علایم سخت یا بستری شدند؛ اما سایرین تقریبا هیچ علایمی نداشتند. در این تحقیقات مشخص شد تعداد ویروس‌های موجود در بدن کودکان فاقد علایم بیماری، به اندازه ویروس‌های موجود در بدن کودکان دارای علامت، یا بزرگسالان مبتلا به بیماری کووید است.

به گزارش «بهپو» به نقل از «نیویورک تایمز»، تحقیقات بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد میزان ویروس‌های موجود در بدن یک شخص ارتباط مستقیمی با قابلیت شیوع ویروس توسط آن شخص دارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات