برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

یازده باید و نباید در مورد زانو درد

یازده باید و نباید در مورد زانو درد شما می توانید کارهای زیادی را برای کمک به زانو درد انجام دهید، خواه این درد به علت به دلیل آسیب دیدگی اخیر و یا به علت آرتریت که شما سالها به آن دچار بوده اید، باشد.

شما می توانید کارهای زیادی را برای کمک به زانو درد انجام دهید، خواه این درد به علت به دلیل آسیب دیدگی اخیر و یا به علت آرتریت که شما سالها به آن دچار بوده اید، باشد.

این 11 باید و نباید را دنبال کنید و به زانوهای خود کمک کنید تا بهترین احساس را داشته باشند.

 

خیلی استراحت نکنید

استراحت بیش از حد می تواند عضلات شما را تضعیف کند ، که می تواند درد مفاصل را بدتر کند. یک برنامه ورزشی پیدا کنید که برای زانوها بی خطر باشد و به آن بچسبید. اگر مطمئن نیستید که کدام حرکات بی خطر است یا چقدر می توانید آن را انجام دهید ، با پزشک یا یک فیزیوتراپیست صحبت کنید.

 

عضلات خود را تقویت کنید

تمرینات قلبی باعث تقویت عضلات تقویت کننده زانو می شوند و انعطاف پذیری را افزایش می دهند. تمرین تحمل وزن و کشش نیز انجام شود. در مورد قلب ، برخی از گزینه های خوب شامل تردمیل های پیاده روی ، شنا ، ایروبیک در آب ، دوچرخه سواری ثابت و بیضوی است. تای چی همچنین ممکن است به سهولت سفتی و بهبود تعادل کمک کند.

 

خطر زمین خوردنتان را کم کنید

زانوی دردناک یا ناپایدار می تواند ریزش بیشتری داشته باشد که می تواند آسیب بیشتری به زانو وارد کند. با اطمینان از اینکه خانه تان به خوبی روشن شده است ، با استفاده از نرده های راه پله ، و استفاده از نردبان محکم یا عسلی(چهارپایه) ، در صورت نیاز به دسترسی یک قفسه بلند ، خطر افتادن خود را کاهش دهید.

 

از "RICE" استفاده کنید

حروف اول استراحت rest ، یخ ice، فشرده سازی compression و ارتفاعelevation کلمه RICE  را می سازند؛ کارهایی که برای درد زانو ناشی از آسیب جزئی یا شعله ور شدن آرتروز مفید است. به زانوی خود استراحت دهید ، یخ را برای کاهش تورم به کارببرید، یک باند فشاری بپوشید و زانو را بالا نگه دارید.

 

از وزن خود غافل نشوید

اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن باعث کاهش فشار در زانو می شود. حتی لازم نیست به وزن "ایده آل" خود برسید.تغییرات کوچکتر هم تفاوت ایجاد می کند.

 

در استفاده از وسایل کمکی راه رفتن خجالت نکشید

عصا یا چوب دستی می تواند فشار بر روی زانوی شما را از بین ببرد.

آتل زانو و بندهایی که زانو را با آن ثابت نگه میدارند نیز می تواند به شما در پایدار ماندن کمک کند.

 

طب سوزنی را مدنظر قرار دهید

این شکل از طب سنتی چینی ، که شامل قرار دادن سوزن های ریز در نقاط خاصی از بدن است ، به طور گسترده ای برای تسکین انواع بسیاری از درد استفاده می شود و ممکن است به درد زانو کمک کند.

 

اجازه ندهید کفشهایتان شرایط را بدتر کند

کفی های کوسن دار می توانند فشار روی زانو را کاهش دهند. برای آرتروز زانو ، پزشکان اغلب کفی مخصوصی را که شما در کفش خود قرار می دهید ، توصیه می کنند. برای یافتن کفی مناسب ، با پزشک یا یک فیزیوتراپیست صحبت کنید.

 

با درجه حرارت بازی کنید

برای 48 تا 72 ساعت اول بعد از آسیب دیدگی زانو ، از یک بسته سرد استفاده کنید تا تورم را برطرف کرده و درد را بی حس کنید. یک کیسه پلاستیکی از یخ یا نخود یخ زده به خوبی کار می کند.

15 یا 20 دقیقه سه یا چهار بار در روز از آن استفاده کنید. بسته یخ خود را در یک حوله بپیچید تا با پوست شما مهربان باشد.

بعد از آن،شما می توانید همه چیز را گرم کنید

با یک حمام گرم ،پد گرمایش ، یا حوله گرم به مدت 15 تا 20 دقیقه،سه یا چهار بار در روز.

 

مفاصل خود را خسته نکنید

تمرینات با تأثیر زیاد می تواند به زانوهای دردناک بیشتر آسیب بزند. از انجام تمرینات خسته کننده مانند دویدن ، پریدن و کیک بوکس خودداری کنید. همچنین از انجام تمریناتی مانند لانژه و پرس زانو که فشار زیادی به زانو وارد می کنند،خودداری کنید اینها می تواند درد را بدتر کند و اگر به درستی انجام نشود باعث آسیب دیدگی می شود.

 

مشاوره تخصصی دریافت کنید

اگر درد زانو جدید است ، به پزشک مراجعه کنید تا آن را بررسی کند.

بهتر است هرچه سریعتر بدانید که با چه مواردی سر و کار دارید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات