برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سیر و پیاز، قاتل سرطان سینه

سیر و پیاز، قاتل سرطان سینه مطالعات نشان می دهند زنانی که بیش از یک بار در روز سیر و پیاز می خورند، 67 درصد کمتر به سرطان سینه دچار می شوند.

در اولین مطالعه مبتنی بر جمعیت برای بررسی رابطه بین مصرف سیر و پیاز و سرطان سینه در پورتوریکو، محققان دریافتند خطر سرطان سینه در زنانی که بیش از یک بار در روز سیر و پیاز می خورند، 67 درصد کمتر است.

به گزارش «بهپو»،‌ شیوع سرطان سینه در زنان پورتوریکو بسیار کم است، به همین دلیل محققان عادت‌های غذایی این افراد را مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه با بررسی اطلاعات پزشکی و سلامت و رژیم غذایی زنان این ناحیه نشان می‌دهد ساکنان پورتوریکو در اکثر غذاها از نوعی سس به نام سفریتو استفاده می‌کنند که با ترکیب سیر، پیاز، گوجه فرنگی، روغن زیتون و فلفل دلمه‌ای تهیه می‌شود. این سس در ایتالیا، اسپانیا و آمریکای لاتین نیز بسیار محبوب است.

این مطالعه نشان می‌دهد احتمال بروز سرطان سینه در زنانی که در روز بیش از یک بار از سس سوفریتو استفاده می‌کنند، در مقایسه با زنانی که از این چاشنی مصرف نمی‌کنند، ۶۷ درصد کمتر است. این مطالعه همچنین نشان می‌دهد سیر و پیاز حاوی ترکیباتی مانند اورگانوسولفور و فلاونول هستند که عامل اصلی محافظت در برابر سرطان است. سیر و پیاز به تنهایی نیز خواص ضد سرطانی دارند.

به طور خاص، سیر دارای ترکیباتی مثل «اس-آلیسیستئین»، «دیالیل سولفید» و «دیالیل دیسولفید» است. پیاز نیز دارای «آلکیل سیستئین سولفوکساید» است. در مطالعات آزمایشگاهی انسانی و حیوانی این ترکیبات خواص آنتی کارسینوژنیک –ضد سرطانی- از خود نشان داده اند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»،‌ بررسی مدل‌های حیوانی نشان می‌دهد ترکیبات پیاز علاوه بر کاهش نرخ رشد سلول‌های سرطانی، از تکثیر آنان نیز جلوگیری کرده و ویتامین C موجود در آن، با تشکیل رادیکال‌های آزاد عامل سرطان مبارزه می‌کند. سرکوب سلول‌های سرطان تخمدان با ترکیبات موجود در پیاز، هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات