برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خوراکی هایی که چربی شکم را آب می کنند

خوراکی هایی که چربی شکم را آب می کنند چربی های شکمی اطراف اندام های حیاتی را گرفته اند و توجه نکردن به کاهش آنها به‌تدریج می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های مختلفی ازجمله پرفشاری خون، دیابت، کبد چرب و... شود. تغذیه صحیح و تمرینات منظم ورزشی نقش مهمی در رفع این مشکل دارند.

تجمع چربی‌ها در ناحیه شکم نه تنها یک مشکل زیبایی محسوب می‌شود بلکه بر سلامت نیز تاثیر می‌‌گذارد. ازآنجاکه این چربی‌ها اطراف اندام‌های حیاتی را گرفته‌اند، توجه نکردن به کاهش آن‌ها به‌تدریج می‌تواند زمینه‌ساز بیماری‌های مختلفی ازجمله پرفشاری خون، دیابت، کبد چرب و... شود. تغذیه صحیح و تمرینات منظم ورزشی نقش مهمی در رفع این مشکل دارند.

به گزارش «بهپو»، برای خلاص شدن از چربی‌های شکمی باید سوخت‌وسازتان را که به طور طبیعی با افزایش سن شروع به کند شدن می‌کند، تشدید کنید. ورزش‌های هوازی، مانند دویدن، شنا کردن، دوچرخه‌سواری و تنیس از جمله بهترین ورزش‌ها برای کمک به کاهش چربی بدن و چربی شکمی هستند. برخی خوراکی ها هم تاثیر بسیار مثبتی بر سوخت و ساز بدن و کاهش چربی دارند.

 

بیشتر بخوانید: چربی شکمی چیست؟ چگونه آن را آب کنیم؟

 

1- بادام

چربی‌های مفید موجود در بادام و دیگر مغزها در کاهش کلسترول بد خون و اختلالات غذایی مانند جوع عصبی موثر است. مقدار بالای منیزیم بادام باعث می‌شود تا مصرف منظم آن به تشکیل توده عضلانی کمک کرده و بازده بدن را طی فعالیت‌های جسمانی بهبود دهد. به‌علاوه، این خوراکی منبع غنی فیبرهاست که به هضم کمک کرده، احساس سیری را افزایش داده و التهابات را کاهش می دهد.

 

2- هندوانه

هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای مقابله با چربی‌های شکمی است. این میوه خوشمزه از درصد91 آب تشکیل شده و مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی دارد. مصرف آن همچنین تمایل به غذا خوردن را کاهش می دهد و ازآنجاکه کالری کمی دارد انتخاب خوبی برای کاهش وزن خواهد بود. باید اشاره کرد که هندوانه سرشار از پتاسیم و منیزیم و گروه ویتامین‌های C و B است.

 

3- لوبیا

لوبیا سیرکننده است، چربی شکمی را کاهش می‌دهد و جزو بهترین خوراکی‌ها برای تقویت عضلات است. مقدار زیاد فیبرهای حل نشدنی آن به جلوگیری از تجمع چربی کمک کرده و چربی‌های جمع شده اطراف عروق را کاهش می‌دهد. پروتئین آن نیز لوبیا را یک خوراکی انرژ‌ی‌زا ساخته که بازده بدن طی فعالیت ورزشی را تحریک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: 10 غذایی که چربی سوزی آنها ثابت شده است

 

4- خیار

صد گرم خیار کمتر از ۴۵ کالری دارد اما حاوی بیشتر از ۹۰درصد آب است. این خوراکی و برای همه افرادی که رژیم‌های غذایی مختلفی را رعایت می‌کنند مناسب است. خیار حاوی ویتامین‌های C و ‌B، مواد معدنی و فیبر است. خیار همچنین سلامت دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد و ویتامین‌ها نیز به حفظ درخشندگی پوست کمک می‌کند.

 

5- آرد جو دوسر

آرد جو دوسر یکی از سالم‌ترین منابع فیبر است که می‌توان در برنامه غذایی روزانه گنجاند. این آرد میل مفرط به خوردن را کنترل می‌کند، سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد و صرف انرژی در طول روز را افزایش می‌دهد. خوراکی‌های حاوی آرد جو دوسر برای صبحانه و زمان‌های احساس گرسنگی توصیه می‌شود.

 

6- دانه‌های کتان

دانه‌های کتان را می‌توان جزو بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا ۳ دانست. این ماده مهم با التهابات مقابله کرده و مانع از افزایش چربی می‌شود. از فیبرهای آن نیز نباید غافل شد زیرا دریافت زیاد کالری و افزایش کلسترول را کنترل می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید: 6 راهکار ساده برای داشتن شکم تخت

 

7- روغن زیتون

افرادی که روغن زیتون می‌خورند تمایل کمتری به مصرف چربی‌های اشباع‌شده دارند. چربی‌های تک‌اشباع‌نشده آن نیاز به خوراکی‌های ناسالم را کاهش می‌دهد و کنترل فرایندهای التهابی مانع از لاغری را تسهیل می‌کند.

 

8- گوجه‌فرنگی

به گزارش «بهپو» و به نقل از «هفته نامه سلامت»، یک گوجه‌فرنگی بزرگ کمتر از ۳۳کالری دارد اما حاوی مقدار زیادی لیکوپن و مواد معدنی ضروری است. مصرف منظم آن چربی‌های موجود در خون را ثابت نگه می‌دارد و به‌علاوه متابولیسم مقابله با چربی‌های شکمی را بهبود می‌دهد. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست که در طولانی‌مدت از بروز بسیاری از انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات مرتبط با پیری زودرس پیشگیری می‌کند./

بیشتر بخوانید: 11 شیوه برای سوزاندن کالری بیشتر

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات