برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

امید به درمان آرتروز با تولید روان کننده مفاصل

امید به درمان آرتروز با تولید روان کننده مفاصل تولید یک روان کننده مصنوعی مفاصل و نتایج امید بخش آن در مرحله آزمایشی امید برای استفاده از آن در انسان و درمان آرتروز را افزایش داده است.

نتایج مثبت یک درمان جدید «آرتروز» در مرحله آزمایش بر روی سگ ها، امید برای استفاده از آن در انسان ها را افزایش داده است. این درمان که بوسیله مهندسان پزشکی توسعه یافته است، یک نسخه مصنوعی از روان کننده طبیعی مفاصل در بدن است که به سطح غضروف در مفاصل متصل می شود و حین انجام فعالیت های با فشار بالا مثل دویدن، همانند یک ضربه گیر و محافظ عمل می کند.

به گزارش «بهپو»، در بیماری آرتروز تولید روان کننده طبیعی بدن که حرکت مفاصل روی هم را آسان می کند کاهش می یابد. در نتیجه اصطکاک زیادی بین مفاصل به وجود می آید و با گذشت زمان منجر به ساییدگی مفاصل و آرتروز می شود.

در این مطالعه بر روی «لوبریسین» که روان کننده طبیعی بدن است، تمرکز شده بود. تولید لوبریسین در نتیجه آسیب های تروماتیک مثل پارگی رباط زانو کاهش می یابد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، محققان برای حل این مشکل یک پلیمر مصنوعی تولید کرده‌اند که عملکرد روان‌کننده را شبیه‌سازی و از ساییدگی مفاصل جلوگیری می‌کند. مراحل اولیه تولید این محصول با موفقیت گزارش شده است و آماده استفاده در انسان است.

نتایج این مطالعه در نشریه « Proceedings of the National Academy of Sciences » منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات