برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سیر و پیاز دشمن سرطان روده

سیر و پیاز دشمن سرطان روده نتایج تازه ترین تحقیق نشان می دهد، مصرف سبزیجات خانواده آلیوم که شامل پیاز، سیر، تره فرنگی و موسیر هستند، با کاهش ریسک ابتلا به سرطان مرتبط هستند.

نتایج تازه ترین تحقیق نشان می دهد، مصرف سبزیجات خانواده آلیوم که شامل پیاز، سیر، تره فرنگی و موسیر هستند، با کاهش ریسک ابتلا به سرطان مرتبط هستند.

به گزارش «بهپو»، تحقیقات محققان دانشگاه پزشکی چین نشان می دهد مصرف میزان بالا سبزیجات آلیومی خطر ابتلا به سرطان کلورکتال را تا ۷۹ درصد کاهش می دهد. سرطان کولون، سرطان روده بزرگ است که بخش پایینی دستگاه گوارش را شامل می شود. سرطان رکتوم، سرطانی است که تحتانی ترین بخش -حدود چند اینچ آخر- روده بزرگ را در بر می گیرد. اگر سرطان در هر دو این بخش ها بروز کند، به نام «سرطان کولورکتال» شناخته می شود.

«ژی لی»، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نکته حایز اهمیت در این تحقیق این است که هر چقدر مصرف سبزیجات آلیومی بیشتر باشد، میزان حفاظت در مقابل سرطان کلورکتال بیشتر خواهد بود

او در ادامه می افزاید: «به طورکلی یافته های فعلی نشان می دهد که چقدر پیشگیری اولیه از ابتلا به سرطان کلورکتال از طریق تغییر در سبک زندگی مهم است

محققان از نقش عوامل خطر تغذیه ای مثل مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز یا فراوری شده بر بروز سرطان آگاهند، اما درباره غذاهایی که با سرطان روده مبارزه می کنند، اطلاعات کمی دارند.

در این مطالعه، ۸۳۳ بیمار مبتلا به سرطان کلورکتال با ۸۳۳ بیمار فاقد این بیماری مقایسه شدند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرطان کلورکتال یکی از شایع ترین سرطان ها در سراسر جهان است بطوریکه در سال ۲۰۱۸، ۱.۸۰ میلیون مورد ابتلا به این سرطان و ۸۶۲ هزار مرگ ناشی از این سرطان در جهان وجود داشته است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، محققان می گویند: «سبزیجاتی که در خانواده آلیوم‌ها قرار دارند، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان معده و روده را کاهش دهند. مزایای این سبزیجات به دلیل وجود ترکیبات سولفوری است. اگرچه مکانیسم دقیق این ترکیبات هنوز مشخص نیست اما فرضیه‌ها بر این اصل استوار است که پیاز دارای موادی است که از رشد تومورها جلوگیری می‌کند. این سبزی پرخاصیت منبع خوبی از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که باعث می شود بدن افراد با رادیکال‌های آزاد مقابله کند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات