برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

افسردگی در مردانی که تازه پدر شده اند

افسردگی در مردانی که تازه پدر شده اند نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد پدران هم همچون مادرانی که تازه صاحب فرزند شده‌اند ممکن است دچار علایم افسردگی شوند.
نتایج یک مطالعه در آمریکا نشان می‌دهد پدران هم همچون مادرانی که تازه صاحب فرزند شده‌اند ممکن است دچار علایم افسردگی شوند.
به گزارش «بهپو»، در این بررسی محققان نتایج معاینات علایم افسردگی در والدینی را که به همراه فرزندشان به کلینیک‌های تخصصی کودکان مراجعه کرده بودند مورد مطالعه قرار دادند. در مجموع ۴.۴ درصد از پدران و ۵ درصد از مادران علایم افسردگی داشته‌اند.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: «توجه به این واقعیت که بسیاری از پدرانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند علایم افسردگی را تجربه می‌کنند حائز اهمیت است زیرا در صورتیکه افسردگی درمان نشود می‌تواند پیامدهای جدی به دنبال داشته باشد.»
همچنین پدران افسرده کمتر با فرزندانشان ارتباط برقرار می‌کنند که این امر می‌تواند به بروز مشکلات رفتاری و شناختی در کودک منجر شود. تقریبا از هر چهار مادر یک نفر در دوران بارداری یا پس از تولد نوزاد دچار علایم افسردگی می‌شود. در حالیکه بسیاری از زنان در حین مراقبت‌های بارداری و چک آپ‌های پس از آن معاینه می‌شوند لزوما مردان به این معاینات دسترسی ندارند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «خبرگزاری رویترز»، از آنجاییکه افسردگی والدین پیامدهای طولانی مدت بر سلامت روحی و جسمی کودکان دارد به مادران و پدران توصیه می‌شود به لحاظ وجود علایم افسردگی مورد بررسی قرار بگیرند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات