برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر مصرف تخم مرغ بر کلسترول خون

تاثیر مصرف تخم مرغ بر کلسترول خون تخم مرغ سرشار از کلسترول است، اما در مقایسه با چربی های اشباع و چربی های ترانس، اثر مصرف آن روی کلسترول خون بسیار کم است.
تخم مرغ سرشار از کلسترول است، اما در مقایسه با چربی های اشباع و چربی های ترانس، اثر مصرف آن روی کلسترول خون بسیار کم است.
به گزارش «بهپو»، خطر بیماری های قلبی در ارتباط با مصرف تخم مرغ زمانی افزایش پیدا می کند که شما روش سالمی برای پخت تخم مرغ انتخاب نکنید؛ مثلا نیمرو کردن تخم مرغ با روغن یا چربی های ترانس شانس ابتلا به بیماری های قلب و عروق را بالا می برد.
بسیاری از افراد مصرف تخم‌مرغ را به علت اینکه حاوی کلسترول است، بد تلقی می‌کنند، اما اغلب کلسترولی که در بدن ما در حال گردش است، ناشی از مصرف غذا‌ها نیست و در عوض کبد ما در پاسخ به مصرف بالای چربی‌های ترانس و اشباع‌شده، کلسترول می‌سازد. بنابراین اگر شما بیش از اندازه تخم‌مرغ مصرف نکنید، مصرف معمول آن تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر میزان کلی کلسترول شما نخواهد داشت. محدودکردن مصرف متوسط تخم‌مرغ به یک عدد در روز یک رویکرد منطقی است.

بیشتر بخوانید: باورهای غلط درباره مصرف تخم مرغ


بیشتر افراد سالم می توانند تا هفت تخم مرغ در هفته بخورند و خطر بیماری قلبی آنها را تهدید نکند. حتی بعضی از مطالعات نشان می دهند این مقدار مصرف تخم مرغ می تواند از بعضی از انواع سکته مغزی جلوگیری کند.
اما برای مبتلایان به دیابت قضیه فرق می کند. بعضی تحقیقات نشان می دهند خوردن هفت تخم مرغ در هفته به میزان قابل توجهی خطر بیماری قلبی را در دیابتی ها افزایش می دهد. مطالعات دیگر نشان می دهند مصرف تخم مرغ در دیابتی ها، عامل بیماری قلبی محسوب نمی شود. برای درک رابطه بین مصرف تخم مرغ و بیماری قلبی در مبتلایان به دیابت نیاز به تحقیقات بیشتری است.
دستورالعمل های غذایی توصیه می کنند روزانه 100 تا 300 میلی گرم کلسترول –بسته به مقدار کلسترول خون- برای هر فرد مناسب است. یک تخم مرغ بزرگ حدود 186 میلی گرم کلسترول دارد که همه آن در زرده است.
به گزارش «بهپو»، به نقل از «مایو کلینیک»، اگر تخم مرغ دوست دارید ولی نمی خواهید کلسترول اضافه دریافت کنید تنها سفیده بخورید. سفیده تخم مرغ هیچ کلسترولی ندارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات