برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

چاقی به تنهایی خطر مرگ را افزایش نمی دهد

چاقی به تنهایی خطر مرگ را افزایش نمی دهد محققان می گویند «چاقی سالم» به تنهایی، باعث مرگ زودرس افراد چاق نمی شود. چاقی سالم متابولیکی که به چاقی سالم هم معروف است به معنای چاقی بدون عوارض متابولیک –دیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا- است.
محققان می گویند «چاقی سالم» به تنهایی، باعث مرگ زودرس افراد چاق نمی شود. چاقی سالم متابولیکی که به چاقی سالم هم معروف است به معنای چاقی بدون عوارض متابولیکدیابت، فشار خون بالا یا کلسترول بالا- است.
به گزارش «بهپو»، مطالعات گذشته نشان داده اند که چاقی سالم برخی افراد را در خطر بالاتر بیماری های قلب و عروق قرار می دهد. سوالی که به ذهن می رسد این است که آیا چاقی سالم خطر مرگ زودرس را هم بالا می برد؟ پاسخ این سوال را تیم تحقیقاتی دانشگاه یورک در تورنتو، کانادا و دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا داده اند. آنها دریافتند که چاقی به تنهایی و در نبود فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت، خطر مرگ زودرس را افزایش نمی دهد.
نتایج این مطالعه که در مجله «Clinical Obesity» به چاپ رسیده، پیش فرض های قبلی را زیر سوال برده است و ممکن است سوالات مهمی درباره دستورالعمل های فعلی مراقبت از افراد چاق در اذهان ایجاد کند.
پزشکان در مدت ۱۳سال، سلامتی بیش از 50هزار نفر از افراد چاق و افراد چاقی که از دیگر بیماری‌ها رنج می‌برند را زیر نظر داشتند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، در این تحقیقات مشخص شد احتمال مرگ در افرادی که وزن استاندارد دارند به همان اندازه افراد چاق است، اما اگر افراد چاق دست کم مبتلا به یک اختلال متابولیک همانند دیابت و یا فشارخون شوند و آنرا کنترل نکنند، خطر مرگ در آنان افزایش می‌یابد.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «اسپوتنیک»، این تحقیقات ثابت می‌کند که شانس ابتلا به بیماری‌ها در افراد لاغر و چاق ارتباطی، به وزن آنان ندارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات