برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مولتی ویتامین ها تاثیری بر سلامت قلب و عروق ندارند

مولتی ویتامین ها تاثیری بر سلامت قلب و عروق ندارند نتایج یک مطالعه نشان داد که ویتامین ها و مکمل های معدنی که میلیون ها نفر در سراسر جهان روزانه مصرف می کنند تاثیری بر پیشگیری از بیماری های قلبی ندارند.
نتایج یک مطالعه نشان داد که ویتامین ها و مکمل های معدنی که میلیون ها نفر در سراسر جهان روزانه مصرف می کنند تاثیری بر پیشگیری از بیماری های قلبی ندارند.
به گزارش «بهپو»، تجزیه و تحلیل داده های 18 مطالعه که بین سالهای 1970 و 2016 بر روی تاثیر مکمل های معدنی و ویتامینی بر سلامت قلب کار کرده بودند، چنین تاثیری را نشان نداد. بیش از 2 میلیون شرکت کننده به مدت تقریبی 12 سال در این تحقیقات ردیابی شدند.
مردم با اینحال ترجیح می دهند برای پیشگیری از بیماریهای قلب و عروق به جای روش های پرزحمت راه حل های سریع و آسان تر را انتخاب کنند؛ مثل مصرف قرص.
اما به گفته محققان این تحقیق، مولتی ویتامین ها و مکمل های معدنی به بهبودی سلامت قلب و عروق کمکی نمی کنند؛ پس نباید برای این هدف مصرف شوند. شورای سازندگان مکمل های غذایی هم تاکید می کند محصولات آنها تنها باید به عنوان مواد مغذی مصرف شوند و استفاده از آنها برای پیشگیری یا درمان بیماری ها کار بیهوده ای است.
در این مطالعه محققان گزارش دادند که بجز سابقه سیگار کشیدن و عادات فعالیت فیزیکی، آنها هیچ شواهدی مبنی بر تاثیر مصرف مولتی ویتامین ها یا مواد معدنی بر کاهش خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی، سکته مغزی مشاهده نکردند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، روش های توصیه شده مبتنی بر شواهد برای کاهش خطر بیماریهای قلبی مرگبار و غیرمرگبار شامل حفظ فشار خون، کلسترول و وزن در محدوده سالم بعلاوه سیگار نکشیدن و داشتن برنامه منظم ورزشی است.
نتایج این تحقیق در مجله « Circulation» به چاپ رسیده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات