برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تنهایی شانس مرگ را دو برابر می کند

تنهایی شانس مرگ را دو برابر می کند نتایج مطالعه‌ای که اخیرا در کنگره سالانه انجمن قلب و عروق اروپا ارایه شده است نشان می دهد تنهایی ممکن است خطر مرگ فرد از بیماری های قلبی عروقی را دو برابر کند.
نتایج مطالعه‌ای که اخیرا در کنگره سالانه انجمن قلب و عروق اروپا ارایه شده است نشان می دهد تنهایی ممکن است خطر مرگ فرد از بیماری های قلبی عروقی را دو برابر کند.
به گزارش «بهپو»، این مطالعه نشان داد که احساس تنهایی پیش بینی قوی از مرگ زودرس است. تیم محققان دانمارکی در این مطالعه دریافتند خطر مرگ و میر زنانی که احساس تنهایی می کنند دو برابر و مردان تقریبا دو برابر بیشتر است.
«آن وینگارد کریستنسن» نویسنده ارشد این مطالعه و دانشجوی دکترا «دانشگاه کُپنهاگ» گفت: «امروزه اکثر افراد احساس تنهایی می‌کنند و بیشتر افراد تنهایی زندگی می‌کنند. تحقیقات پیشین نشان داده است که تنهایی و انزوای اجتماعی با بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی مرتبط است، اما ارتباط تنهایی در بیماران مبتلا به انواع مختلف بیماری قلبی عروقی مورد بررسی قرار نگرفته است.
این مطالعه به بررسی اینکه آیا تنهایی اثر نامطلوبی بر سلامت قلب دارد یا خیر پرداخته است. این مطالعه بر روی 13 هزار و 463 فرد مبتلا به بیماری «عروق کرونر»، «آریتمی قلبی» و نارسایی قلبی انجام شده است. در این مطالعه از بیماران خواسته شد تا به پرسشنامه‌ای درباره سلامت جسمی و روانی و درباره حمایت اجتماعی پاسخ دهند. از آنها سوال‌هایی مانند اینکه آیا در هنگام تنهایی فردی را دارند که با او صحبت کنند یا خیر، پرسیده شد.
کریستنن گفت: «جمع آوری این اطلاعات بسیار مهم است زیرا گاهی ممکن است افراد تنها زندگی کنند اما احساس تنهایی نکنند در حالیکه ممکن است افراد دیگر  تنها زندگی نکنند اما همیشه احساس تنهایی کنند.»
محققان دریافتند که تنهایی زنان و مردان با بیماری‌های قلبی مرتبط است آنها هم چنین دریافتند که تنهایی ریسک مرگ و میر را تا دو برابر در زنان و مردان افزایش می‌دهد. تمام زنان ومردانی که احساس تنهایی می‌کردند، سه برابر بیشتر از افراد دیگر، علایم اضطراب و افسردگی داشتند و کیفیت زندگی آنها به میزان قابل توجهی پایین‌تر از کسانی بود که احساس تنهایی نمی‌کردند.
کریستنسن در ادامه افزود: «افرادی که از حمایت اجتماعی ضعیفی برخوردار هستند، جسم و روان آنها در وضعیت خوبی قرار ندارد.»
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال اکسپرس»، محققان می گویند: «افرادی که تنها هستند و یا از دیگران جدا شده ‌اند، در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس قرار دارند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات