برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سازمان غذا و دارو می گوید قرص ضد آفتاب وجود ندارد

سازمان غذا و دارو می گوید قرص ضد آفتاب وجود ندارد اگر تصور می کنید خوردن قرص می تواند پوست شما را از مضرات اشعه فرابنفش در امان نگه دارد سخت در اشتباهید. سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA» به تولید کننده های مکمل که ادعا می کنند اثر مضر اشعه فرابنفش را خنثی می کند به شدت هشدار می دهد.
اگر تصور می کنید خوردن قرص می تواند پوست شما را از مضرات اشعه فرابنفش در امان نگه دارد سخت در اشتباهید. سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA» به تولید کننده های مکمل که ادعا می کنند اثر مضر اشعه فرابنفش را خنثی می کند به شدت هشدار می دهد.
به گزارش «بهپو»، «اسکات گاتلیب»، عضو سازمان غذا و دارو، می گوید: « ما با بعضی محصولات برخورد کرده ایم که ادعا می کنند اثر مضر آفتاب را خنثی می کنند. در حالی که این ادعا باطل است و آنها مصرف کننده ها را فریب می دهند و در معرض خطر قرار می دهند.»
از هر پنج امریکایی حدود یک نفر در معرض سرطان پوست قرار دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش آفتاب، صرف نظر از سن و نوع پوست افراد، بزرگترین عامل ابتلا به سرطان پوست است. سرطان پوست در امریکا شایع ترین بدخیمی و قابل پیشگیری ترین آن هاست.
مهلک ترین سرطان پوست -ملانوم- می تواند بر اثر تماس بیش از اندازه با اشعه فرابنفش، چه از آفتاب و چه از دستگاه های برنزه، ایجاد شود.
پوشیدن لباس مناسب و پرهیز از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب از نیمه صبح تا نیمه عصر مهم ترین روش های پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست است. سازمان غذا و دارو علاوه بر این توصیه ها تولید کننده ها را تشویق می کند که روی ترکیبات فعال ضد آفتاب تحقیق کنند.
گاتلیب می گوید: «در گذشته مردم ضد آفتاب را تنها کنار ساحل استفاده می کردند، اما اکنون با فرهنگ سازی می دانند که باید هر جایی که آفتاب وجود دارد از ضد آفتاب استفاده کنند. بنا بر این مصرف ضد آفتاب بالا رفته است و باید در مورد ترکیبات فعال ضد آفتاب نکات بیشتری را رعایت کرد چون ممکن است پوست، آن ها را جذب کند. وقتی ضد آفتاب وارد بازار شد کسی فکر نمی کرد ترکیبات فعال آن جذب پوست شود، اما اکنون می دانیم که این موضوع ممکن است.»
به گزارش «بهپو» به نقل از «وبمد»، گاتلیب ادامه می دهد: «مصرف ضد آفتاب در حجم و دفعات بالا این سوال را به ذهن متبادر می کند که راه شناخت همگانی از ایمنی و کارامدی ترکیبات فعال ضد آفتاب های بدون نسخه چیست؟»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات