برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

امید به درمان روماتیسم با ساخت هیدروژل جدید

امید به درمان روماتیسم با ساخت هیدروژل جدید محققان درمانی ساده و در عین حال موثر برای «آرتریت روماتویید» ارایه کرده اند که با تزریق یک هیدروژل جهت جذب مایع مفصلی اضافه همراه است و همچنین می تواند داروهای مورد نظر را به مفصل ملتهب هم برساند.
محققان درمانی ساده و در عین حال موثر برای «آرتریت روماتویید» ارایه کرده اند که با تزریق یک هیدروژل جهت جذب مایع مفصلی اضافه همراه است و همچنین می تواند داروهای مورد نظر را به مفصل ملتهب هم برساند.
به گزارش «بهپو»، این ژل که به وسیله محققان کره ای ساخته شده به اکسید نیتریک واکنش نشان می دهد؛ این گاز با پیشرفت آرتریت روماتویید در ارتباط است.
جزئیات این تحقیق اخیرا در مجله «Advanced Materials» منتشر شده است.
در بیماری آرتریت روماتویید سیستم ایمنی بدن به اشتباه به مفاصل سالم حمله می کند. این کار باعث تجمع مایع سینوویال می شود. درحالیکه مایع سینوویال در حالت نرمال به روان شدن مفاصل می شود و حرکت آنها را آسان تر می کند تجمع بیش از اندازه این مایع موجب تورم و درد می گردد.
مطالعات قبلی نشان داده بود که اکسید نیتریک نقش مهمی در آرتریت روماتوئید دارد و مانند یک شمشیر دو لبه هم التهاب را تنظیم می کند و هم بدن را در برابر پاتوژن های خارجی محافظت می کند.
با این وجود افزایش مقدار اکسید نیتریک باعث بروز آرتریت روماتویید و سایر بیماری های التهابی، بیماری های قلب و عروق و سرطان می شود.
محققان با این پیش زمینه فکری یک استراتژی درمانی طراحی کردند که اکسید نیتریک را هدف می گیرد؛ روش درمانی متفاوت از درمان حال حاضر که شامل داروهای ضد التهابی می باشد.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، نتیجه این تحقیق ساخت هیدروژلی است که به اکسید نیتریک واکنش نشان می دهد؛ زمانی که گاز ناپایدار جریان خون را ترک کرده و به سایر مولکول ها متصل شده است. در این روش هیدروژل با جذب مایع سینوویال از محل تزریق به کاهش درد و التهاب کمک می کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات