برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خمیر دندان مانع فرسایش مینای دندان نمی شود

خمیر دندان مانع فرسایش مینای دندان نمی شود محققان دانشگاه برن سوییس با آزمایش 9 نوع خمیردندان دریافتند هیچ‌کدام از آن‌ها مانع فرسایش مینای دندان‌ها نمی‌شوند.
تحقیق انجام شده روی 9 خمیردندان مختلف نشان داد که هیچ کدام از آنها از مینای دندان محافظت یا از فرسایش آن جلوگیری نمی کنند. محققان بر این باورند که رژیم غذایی و مراجعه منظم به دندانپزشک راه حل سلامت دهان و دندان هستند.

به گزارش «بهپو»، شیوع فرسایش و «حساسیت دندان‌» ها موجب عرضه روزافزون خمیردندان‌هایی به بازار شده است که مدعی درمان این مشکلات هستند. اما بر اساس نتایج این تحقیق، رژیم غذایی مناسب و درمان به وسیله دندان پزشک کلید محافظت از دندان‌ها در برابر پوسیدگی و سایر آسیب‌ها است.
محققان نشان دادند علت حساسیت دندان، پوسیدگی مینا و بیرون آمدن عاج دندان است. بنابر این خمیردندان‌هایی که مدعی درمان حساسیت هستند، باید مانع فرسایش مینا شوند. با این پیش فرض محققان 9 نوع خمیردندان مختلف را بررسی کردند تا تاثیر آن‌ها را بر حفظ مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی آن بیابند.

بیشتر بخوانید: روش های درمان حساسیت دندان

گزارش کامل این تحقیق که در نشریه «Scientific Reports» منتشر شده است  نشان می دهد تمام خمیردندان‌های مورد بررسی، موجب مقادیری از فرسایش سطح مینای دندان شده و هیچ یک از آن‌ها مینا را در برابر سایش محافظت نمی‌کنند.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، محققان می گویند: «این خمیردندان‌ها در حفظ سلامت دندان موثر هستند، اما به عنوان یک وسیله کمکی کاربرد دارند و درمان اصلی محسوب نمی‌شوند. در واقع برای جلوگیری از فرسایش و پوسیدگی دندان ها وجود سه عامل شامل درمان‌های تخصصی دندانپزشک، استفاده از خمیردندان مناسب و تغییر سبک زندگی، به ویژه رژیم غذایی، ضروری است.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات