برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

انتشار ویروس آنفولانزا با تنفس

انتشار ویروس آنفولانزا با تنفس دانشگاه «مریلند» در مطالعه جدید خود اعلام کرد «آنفلوانزا» بدون نیاز به سرفه یا عطسه، به وسیله تنفس طبیعی نیز منتشر می‌شود.
دانشگاه «مریلند» در مطالعه جدید خود اعلام کرد «آنفلوانزا» بدون نیاز به سرفه یا عطسه، به وسیله تنفس طبیعی نیز منتشر می‌شود.
به گزارش «بهپو»، در این مطالعه  گروهی از دانشمندان شواهدی را دریافت کرده اند که نشان می‌دهد ویروس آنفلوانزا راحت‌تر از آنچه که تا کنون تصور می‌شد قابل انتشار است.
بر اساس این مطالعه، بر خلاف تصور عموم، ویروس آنفلوانزا به سادگی با نفس کشیدن و دم و بازدم افراد مبتلا به دیگران منتقل می‌شود.
«دونالد میلتون» محقق ارشد این پژوهش ادعا کرد: ما متوجه شدیم که مبتلایان به آنفلوانزا، هوای اطرافشان را تنها با نفس کشیدن آلوده به ویروس‌های عفونی می‌کنند و پخش این ویروس ضرورتا نیازی به سرفه یا عطسه ندارد.
پژوهش دانشگاه «مریلند» نحوه انتشار ویروس آنفولانزا را در 142 نفر مبتلا به بیماری آنفولانزا تحت بررسی قرار داده است. نمونه‌هایی از بازدم هر یک از افراد در چهار حالت بالقوه انتشار ویروس  بررسی شد. این چهار حالت تنفس طبیعی، صحبت کردن، سرفه و عطسه هستند.
نتایج این بررسی شگفت انگیز و دور از انتظار بود، زیرا در 39 درصد از نمونه‌ها در تنفس طبیعی، آلودگی دیده می شد. در حالی که سرفه علت شایع عفونت در مشاهدات بود، در عطسه به ندرت چنین عاملی مشاهده شد و وجود RNA قابل تشخیص در یک عطسه بیش از یک سرفه نبود. احتمالا قطرات عطسه عطسه باعث آلودگی سطحی بیشتر می شود.
افرادی که مبتلا به آنفلوانزا هستند، حتی زمانی که سرفه نمی‌کنند، باعث ایجاد ایروسول‌ های عفونی -قطرات کوچکی که در مدت زمان طولانی در هوا به حالت تعلیق در می‌آیند- می‌شوند. ایروسول‌ها به خصوص در اولین روزهای بیماری ایجاد می‌شوند. پس وقتی کسی دچار آنفلوانزا می‌شود، باید با ماندن در خانه از آلوده کردن دیگران جلوگیری کند.
مطالعه ای در سال 2013 از همین گروه تحقیقاتی نشان می دهد که استفاده از ماسک به طور قابل توجهی انتقال آنفلوانزا را کاهش می‌دهد.
«گیزمگ» نوشت: مهم نیست شما سرفه و عطسه نکنید، بلکه بدون سرفه و عطسه و تنها با تنفس در نزدیکی دیگران هم به راحتی آنفلوانزا را به آنها انتقال می‌دهید، مگر اینکه ماسک بزنید.
نتایج این مطالعه جدید در مجله PNAS منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات