برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان سرطان پوست با داروی روماتیسمی

درمان سرطان پوست با داروی روماتیسمی تحقیق جدید نشان می‌دهد تلفیق درمان برای مرگبارترین نوع سرطان پوست با یک داروی متداول ضد روماتیسم می‌تواند نتایج موثرتری داشته باشد. بسیاری اوقات داروهای شیمی درمانی به دلیل عدم واکنش مناسب بیمار به درمان، به سلول‌های سرطانی نمی‌رسند.
تحقیق جدید نشان می‌دهد تلفیق درمان برای مرگبارترین نوع سرطان پوست با یک داروی متداول ضد روماتیسم می‌تواند نتایج موثرتری داشته باشد. بسیاری اوقات داروهای شیمی درمانی به دلیل عدم واکنش مناسب بیمار به درمان، به سلول‌های سرطانی نمی‌رسند.
یافته‌ها نشان داد استفاده از لفلونومید، داروی سرکوب کننده سیستم ایمنی که برای درمان آرتریت روماتوئید تایید شده است، همراه با داروی دیگر ملانوما موسوم به سلومتینیب به طورکامل موجب توقف رشد تومور ملانوما در موش‌ها شد.
گرنت ویلر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا بریتانیا، در این باره می‌گوید: «از طریق درمان‌های تلفیقی امکان حمله به بیماری از چندین زاویه وجود دارد و بدین ترتیب احتمال مقاومت ملانوما را در برابر داروها دشوارتر می‌کند. تحقیق ما نشان می‌دهد از طریق تلفیق این دو دارو در کنار هم می‌توان تاثیرات درمان را بسیار بیشتر افزایش داد.»
اگرچه ملانوما تنها ۵ درصد سرطان پوست را تشکیل می‌دهد، اما اکثر مرگ‌ها ناشی از این بیماری است. اگر ملانوما در مرحله اولیه تشخیص داده شود، قابل درمان است، اما زمانیکه سرطان پخش شده باشد، درمان بسیار دشوار می‌شود. در این تحقیق تاثیر لفلونومید علیه ملانوما تحت درمان با سلومتینیب در محیط آزمایشگاه آزمایش شد. در موش‌ها، این دو دارو همراه باهم رشد تومور را در طول یک دوره ۱۲ روزه متوقف کردند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات