برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

این خوراکی ها را در یخچال نگهداری نکنید

این خوراکی ها را در یخچال نگهداری نکنید هر ماده غذایی بخاطر ترکیبات و طبیعت متفاوتی که نسبت به دیگر مواد خوراکی دارد، ممکن است نگهداریش در یخچال اصولا کاری اشتباه باشد.

برخی فکر می کنند برای افزایش طول عمر مواد خوراکی می توانند همه نوع مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنند. اما هر ماده غذایی بخاطر ترکیبات و طبیعت متفاوتی که نسبت به دیگر مواد خوراکی دارد، ممکن است نگهداریش در یخچال اصولا کاری اشتباه باشد. در این مقاله خوراکی هایی را به شما معرفی می کنیم که نباید در یخچال نگهداری شوند.

سیر

به هیچ‌وجه این ماده خوراکی را در یخچال نگهداری نکنید. اولین اتفاقی که می‌افتد، جوانه زدن آنهاست در عوض آن را در محیطی خشک و تاریک قرار دهید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید.
 

گوجه فرنگی

این سبزی را البته در یخچال هم می‌توانید نگه دارید اما خیالتان راحت باشد که گوجه‌فرنگی در محیط بیرون به شرطی که خیلی سرد باشد هم خراب نمی‌شود. پس در فصل زمستان اگر یخچال خانه‌تان پر بود، گوجه‌ها را بیرون بگذارید.
 

کدو تنبل

این میوه که البته فقط در پاییز یافت می‌شود، احتیاج به یک محیط یخچالی ندارد. شما برای نگهداری آن نیاز به محیطی تاریک، خشک اما با تهویه مناسب دارید. مسلما در خانه‌‌های امروزی زیرزمین سخت پیدا می‌شود پس تا زمان خوردن آن را در کابینتتان نگه دارید.
 

دانه های قهوه

برای اینکه طعم، عطر و بوی این دانه‌های قهوه‌ای رنگ و ریز حفظ شود به محیطی تاریک و خنک نیاز دارند. آنها را در یک کیسه دربسته قرار دهید و برای ماه‌ها نگه دارید.
 

عسل

یک سازمان نگهداری از عسل در اتاریو کانادا اعلام کرد، بهترین مکان نگهداری از عسل‌ها در یک کمد دربسته با دمای عادی و البته خشک است. محیط یخچال باعث حالت بلوری و همچنین شکرک زدن آن می‌شود در ضمن حالت سخت و سفتی به خود می‌گیرد اما مطمئن باشید تا مدت‌های طولانی می‌توانید عسلتان را در محیط خشک نگه دارید.
 

برخی میوه‌ها

میوه‌هایی مانند موز و هلو تا وقتی کاملا رسیده شوند هم می‌توانند در محیط بیرون از یخچال باشند، حتی موادمغذی این میوه‌ها بیرون از یخچال بیشتر حفظ می‌شود. این صحبت‌ها نتایج تحقیقات سازمان تولید موادغذایی در کاناداست.
 

پیاز

پیازها را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید. یک مرکز نگهداری این سبزی در آمریکا در توصیه‌هایش عنوان کرد پوست پیازها نیاز دارند در معرض هوای آزاد قرار بگیرند تا بتوانند عمر مفیدشان را داشته باشند. می‌توانید آنها را در فضای باز اما در کیسه‌های پلاستیکی نگه دارید اما پیازهای پوست‌کنده باید در محیطی مثل فریزر و در ظرف‌های دربسته باشند تا ماندگاری‌شان بیشتر شود.

 

خربزه

سازمان کشاورزی آمریکا (USDA) بعد از تحقیقاتی متوجه شد که خربزه اگر در محیط سرد یخچالی باشد، بخشی از آنتی‌اکسیدان‌هایش که شامل لیکوپن و بتاکاروتن است را از دست می‌دهد. آنها پیشنهاد می‌دهند خربزه‌ها را در قفسه‌هایی که مطمئنا در آشپزخانه‌تان دارید، نگهداری کنید که دمای مناسب‌تری برای باقیماندن همه آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه است.
 

سیب زمینی

این مورد هم مثل قبلی به محیطی خشک، خنک و تاریک نیاز دارد. سیب‌زمینی‌ها را در کیسه فریزر یا حتی پاکت‌های کاغذی نگذارید. در ضمن تا زمانی که می‌خواهید از سیب‌زمینی‌هایتان استفاده کنید آنها را نشویید. یادتان باشد محیط مرطوب باعث خراب شدن‌شان می‌شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات