برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

زنان نابارور در خطر سرطان

زنان نابارور در خطر سرطان نتایج یک مطالعه جدید و بزرگ نشان می دهد که ناتوانی در بچه دار شدن نشانه ضعف بنیادی در سلامتی زنان است و خطر افزایش یافته مرگ پیش از موعد را نشان می دهد.
نتایج یک مطالعه جدید و بزرگ نشان می دهد که ناتوانی در بچه دار شدن نشانه ضعف بنیادی در سلامتی زنان است و خطر افزایش یافته مرگ پیش از موعد را نشان می دهد.
محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا در این مطالعه وضعیت بیش از 78 هزار زن را برای 13 سال پیگیری کردند؛ 14 درصد از این زنان نابارور بودند.
محققان در آنالیزهای اولیه این بررسی متوجه شدند که خطر مرگ پیش از موعد در زنان نابارور 10 درصد بیشتر از زنانی است که توانایی باروری دارند و نیز احتمال مرگ ناشی از ابتلا به سرطان سینه در زنان نابارور 45 درصد بیشتر از زنان بارور است.
همچنین با وجود برابر بودن شیوع دیابت در زنان بارور و نابارور، خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری های مرتبط با غدد درون ریز از جمله دیابت و سرطان سینه در زنان نابارور بیشتر بود.
کارشناسان می گویند این یافته ها نشان می دهد که ناباروری نشانه مشکلات زیربنایی سلامتی است که در سال های بعدی زندگی باعث ابتلا به بیماری جدی می شود.
نتایج این مطالعه که در کنگره سالانه انجمن پزشکی باروری در آمریکا ارائه شد از زنانی که برای بارور شدن تلاش می کنند، می خواهد تا در زمینه ابتلا به برخی سرطان های خاص تحت غربالگری قرار گیرند.
گرچه علت ارتباط ناباروری و مرگ و میر پیش از موعد مشخص نیست، اما این ارتباط شدید ناباروری با ابتلا به سرطان سینه به علاوه ارتباط ناباروری با افزایش 70 درصدی خطر مرگ ناشی از دیابت به شدت به اختلالات هورمونی اشاره دارند.
مطالعات قبلی بر ارتباط میان ابتلا به سرطان و درمان های هورمونی برای کمک به بارور شدن تاکید کرده اند.
اما با این وجود، این اولین مطالعه از لحاظ اندازه و ماهیت است که ارتباط میان مشکل زیربنایی توانایی باروری و مرگ و میر پیش از موعد را نشان می دهد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات