برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

با یوگا کمردرد را درمان کنید

با یوگا کمردرد را درمان کنید درمان کمردرد گاهی بسیار مشکل می‌شود. محققان می‌گویند شاید در این موارد بتوان از یوگا به عنوان یک روش درمانی استفاده کرد.
درمان کمردرد گاهی بسیار مشکل می‌شود. محققان می‌گویند شاید در این موارد بتوان از یوگا به عنوان یک روش درمانی استفاده کرد.
کمردرد بیماری شایعی است به‌طوری‌که بیش از 80 درصد افراد حداقل یک‌بار در طول عمر خود کمردرد می‌گیرند. کمردرد در غالب اوقات حاد و کوتاه‌مدت است ولی می‌تواند مزمن و طولانی شود. درمان کمر درد حاد معمولا مصرف دارو و فیزیوتراپی و درمان کمردرد طولانی و مزمن معمولا تقویت عضلات شکم و کمر و انجام نرمش‌های کششی است. در صورتی که این درمان‌ها موثر نباشند ممکن است نیاز به استفاده از عمل جراحی لازم شود.
متاسفانه درمان‌های ذکر شده همیشه موفقیت‌آمیز نبوده و 80-25 درصد افرادی که برای کمردرد مزمن درمان می‌شوند مجددا مبتلا به کمردرد خواهند شد. به همین خاطر است که این بیماران در خیلی از موارد به درمان‌های دیگری مانند طب سوزنی یا یوگا پناه می‌برند. حالا محققین می‌گویند تاثیر یوگا در کاهش کمردردهای مزمن انکارناپذیر است.
محققین با مطالعه‌ای روی 320 داوطلب در طول یک سال نشان دادند که یوگا نه‌تنها می‌تواند به اندازه فیزیوتراپی در کاهش کمردرد موثر بوده و نیاز افراد را به داروهای مسکن کم کند بلکه از لحاظ اقتصادی هم برای افراد مقرون به صرفه‌تر است.
تخمین زده می‌شود که کمردرد سالی حدود 50 میلیارد دلار هزینه به اقتصاد ایالات متحده تحمیل می‌کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات