برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مصرف مداوم ایبوپروفن خطر حمله قلبی را بالا می برد

مصرف مداوم ایبوپروفن خطر حمله قلبی را بالا می برد یک هفته مصرف منظم ایبوپروفن خطر حمله قلبی را بسرعت افزایش می دهد. خطر حمله قلبی در اولین ماه پس از مصرف دوز بالای ایبوپروفن یا دیگر مسکن های رایج، بیشتر است.

یک هفته مصرف منظم ایبوپروفن خطر حمله قلبی را بسرعت افزایش می دهد. خطر حمله قلبی در اولین ماه پس از مصرف دوز بالای ایبوپروفن یا دیگر مسکن های رایج، بیشتر است.

به گزارش تلگراف، نتیجه یک مطالعه بزرگ با بررسی اطلاعات پزشکی بیش از 446 هزار نفر نشان می‌دهد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی با افزایش احتمال بیماری‌های قلبی مرتبط هستند. هنوز دلیل قطعی این ارتباط مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند این داروها هورمونی به نام prostacylin را مسدود می‌کنند، نقش این هورمون محافظت از رگ‌های خونی است.
این مطالعه نشان می‌دهد احتمال حمله قبلی در هفته و ماه اول مصرف مسکن های غیر استروئیدی ضد التهابی بسیار زیاد است؛ ولی در صورت ادامه دارو، این میزان در ماه‌های دیگر افزایش نمی‌یابد؛ از طرفی احتمال حمله قبلی با افزایش دوز دارو افزایش می یابد.
نتایج این مطالعه نگران کننده است و محققان معتقدند بیماران باید از عوارض این دارو ها مطلع باشند و تاجایی که امکان دارد داروهای دیگری جایگزین شود.
نتایج این مطالعه در نشریه British Medical Journal منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: آیا ضد دردهای غیراستروئیدی برای سلامت قلب خطرناکند؟ انتخاب های ایمن تری هم وجود دارد؟


 

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات