برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

باکتری عامل عفونت لثه باعث درد مفاصل می شود

باکتری عامل عفونت لثه باعث درد مفاصل می شود محققان دانشگاه جان هاپکینز دریافتند باکتری عامل عفونت های لثه می تواند باعث درد شدید مفاصل شود که با مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان می توان احتمال آن را کاهش داد.

محققان دانشگاه جان هاپکینز دریافتند باکتری عامل عفونت های لثه می تواند باعث درد شدید مفاصل شود که با مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان می توان احتمال آن را کاهش داد.

به گزارش دیلی میل، محققان می گویند این یافته موید شواهد رو به رشدی است که نشان می دهد ابتلا به آرتریت روماتوئید (RA) با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ارتباط دارد.
محققان متوجه شدند آرتریت روماتوئید زمانی به وجود می آید که سیستم ایمنی بدن درست عمل نمی کند و با حمله به سلول ها، باعث سفتی و درد مفاصل می شود.
مطالعه روی گروهی 196 نفره از مبتلایان به آرتریت روماتوئید نشان می دهد باکتری اکتینوباسیلوس (Aggregatibacter actinomycetemcomitans) که به عامل عفونت لثه معروف است، باعث تولید پروتئین هایی می شود که سیستم ایمنی بدن را ناتوان می کند.
گرچه سیترولینیشن Citrullination که تنظیم کننده تولید پروتئین است، به طور طبیعی در انسان ها وجود دارد، اما در مبتلایان به آرتریت روماتوئید این فرایند بیش از حد فعال و در نتیجه منجر به التهاب و آسیب دیدگی بافت می شود.
این یافته ها دستاورد بررسی گسترده وضعیت 196 بیمار مبتلا به ارتریت روماتوئید است که در نتیجه تحقیقات مشخص شد حدود نیمی (92نفر) از آنها شواهدی دال بر عفونت لثه نیز داشتند.
به گفته محققان، بیش از نیمی از مبتلایان به آرتریت روماتوئید عفونت نداشتند و این وضعیت نشان می دهد باکتری دیگری در روده، ریه یا در سایر اعضاء بدن وجود دارد که می تواند باعث درد مفاصل شده باشد.
این نتایج جدید که در مجله Science Translational Medicine منتشر شد، می تواند در زمینه پیشگیری و درمان آرتریت روماتوئید کمک کند./

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات