برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نوشیدنی های داغ خطر سرطان را بالا می برند

نوشیدنی های داغ خطر سرطان را بالا می برند مطالعات نشان داده است مصرف نوشیدنی های بسیار داغ، همچون چای که در ایران مرسوم است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان مری می گردد. نوشیدنی داغ با سوزاندن سلول های دهان و مری شانس سرطانی شدن بافت را بالا می برند.
آژانس بین المللی تحقیق سرطان (IARC)، مصرف نوشیدنی های داغ را در گروه مواد سرطان زا طبقه بندی کرد. IARC، آزانس سرطان در سازمان بهداشت جهانی است.

مطالعات نشان داده است مصرف نوشیدنی های بسیار داغ، همچون چای که در ایران مرسوم است باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان مری می گردد. نوشیدنی داغ با سوزاندن سلول های دهان و مری شانس سرطانی شدن بافت را بالا می برند.

نوشیدنی های داغ به آن دسته از نوشیدنی ها می گویند که دمای بالاتر از 65 درجه سانتی گراد داشته باشند. این دما از دمای آب جوش (100 درجه سانتی گراد) کمتر است. آب گرم شیر منازل معمولا کمتر از 60 درجه سانتی گراد است. با این حساب دمای نوشیدنی داغ چیزی بین دمای آب داغ شیر و آب جوش است. این دما برای سوزاندن سلول های دهان و مری به اندازه کافی داغ است و حتی تماس طولانی مدت پوست با چنین نوشیدنی داغی باعث آسیب آن نیز می گردد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات