برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

استاتین مرگ و میر ناشی از آرتریت ها را کاهش می دهد

استاتین مرگ و میر ناشی از آرتریت ها را کاهش می دهد مطالعات جدید نشان می دهد، استاتین سبب کاهش 33 درصدی مرگ و میر ناشی از برخی انواع آرتریت می شود.

مطالعات جدید نشان می دهد، استاتین سبب کاهش 33 درصدی مرگ و میر ناشی از برخی انواع آرتریت می شود.

به گزارش مدیکال ساینس، استاتین پرکاربردترین داروی کاهش دهنده چربی خون است و بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، از هر چهار فرد 40 سال به بالا، یک نفر از این دارو استفاده می کند. این دارو معمولا برای کاهشچربی خون و جلوگیری از تصلب شرایین تجویز می شود. مطالعات محققان بیمارستان عمومی ماساژچوست در بوستون نشان می دهد استاتین کاربرد دیگری نیز دارد و نیز مرگ و میر بیماران مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان و آرتریت پسوریاتیک را تا یک سوم کاهش می دهد.
اسپوندیلیت آنکیلوزان شکلی از آرتریت است که با التهاب مفاصل در ستون فقرات و مناطق دیگر بدن بروز می کند. شایع ترین علایم این بیماری، درد و سفت شدن کمر و قسمت پشت بدن است. این بیماری معمولا در اواخر دوران بلوغ و اوایل جوانی بروز می کند.
ورم مفاصل پسوریاتیک نوعی آرتریت مزمن است که با التهاب پوست و مفاصل همراه است. این حالت معمولا بین 30 تا 50 سالگی بروز می کند و در افراد مبتلا به پسوریازیس شایع تر است. معمولا این بیماران در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارند که مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می شود.
تحقیقات جدید نشان می دهد استاتین با کاهش کلسترول، خواص ضد التهابی دارد و مرگ و میر این بیماران را تا 33 درصد کاهش می دهد. استاتین به دلیل تداخل با برخی داروها باید تحت نظر پزشک مصرف شود.
نتایج این مطالعه در نشست سالانه کالج روماتولوژی آمریکا در واشنگتن دی سی ارایه شده است./

 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات