برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

هشدار FDA درباره خطرات مصرف مکمل های تستوسترون

هشدار FDA درباره خطرات مصرف مکمل های تستوسترون سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد مکمل های تستوسترون و استروئید آنابولیک آندروژنی مربوط به آن باعث بروز حمله قلبی، تغییرات شخصیتی و ناباروری در مردان می شوند و این درحالیست که به راحتی مورد سوءمصرف قرار می گیرند.
سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد مکمل های تستوسترون و استروئید آنابولیک آندروژنی مربوط به آن باعث بروز حمله قلبی، تغییرات شخصیتی و ناباروری در مردان می شوند و این درحالیست که به راحتی مورد سوءمصرف قرار می گیرند.
به گزارش کلینیک آنلاین روماتولوژی، این سازمان با انتشار بیانیه ای گفت در برچسب همه محصولات نسخه ای تستوسترون که در درمان مردان مبتلا به کمبود این هورمون استفاده می شود و این کمبود باعث شرایط خاص پزشکی در آنها شده است، تجدید نظر خواهد شد.
میلیون ها آمریکایی درحال حاضر از محصولات تستوسترون اعم از قرص، ژل یا آمپول به امید بهبود سلامت فیزیکی یا جنسی خود استفاده می کنند.
استروئیدهای آنابولیک از انواع مصنوعی تستوسترون بوده و تجویز آنها قانونی است و در درمان بیماریهایی چون تاخیر در بلوغ و بیماریهایی که منجر به از دست رفتن عضلات بدن می گردند مثل سرطان یا ایدز مورد استفاده قرار می گیرند.
اما متاسفانه تستوسترون و استروئید آنابولیک آندروژنی توسط بزرگسالان و نوجوانان مورد سوء مصرف واقع می شود و ورزشکاران و بدنسازان از آنها در مقاصدی دیگر استفاده می کنند.
سوءمصرف تستوسترون معمولا در دوزهایی بالاتر از آنچه که عموما تجویز می شود و معمولا در ترکیب با استروئید آنابولیک با بروز عوارض جدی قلبی، مغزی، کبدی، سلامت روان و غدد درون ریز همراه است.
به گزارش سازمان غذا و داروی آمریکا، عوارض جدی و مضری در رابطه با سوءمصرف این هورمون گزارش شده است که از آن جمله به حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، افسردگی، پرخاشگری، خصومت، مسمومیت کبد و ناباروری مردان تاکید شده است. افرادی که سوءمصرف دوزهای بالای تستوسترون را داشتند علائمی چون افسردگی، خستگی، تحریک پذیری، از دست دادن اشتها، کاهش میل جنسی و بی خوابی را در رابطه با ترک دارو تجربه کرده اند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات