برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

حد مجاز مصرف مواد قندی در کودکان چقدر است؟

حد مجاز مصرف مواد قندی در کودکان چقدر است؟ طبق گزارش جدید انجمن قلب آمریکا، کودکان و نوجوانان باید کمتر از ۶ قاشق چایخوری در روز مواد قندی افزودنی استفاده کنند. در این بیانیه همچنین آمده است: «کودکان کوچک‌تر از ۲ سال نباید به هیچ وجه غذاها یا نوشیدنی‌های دارای مواد قندی افزودنی را مصرف کنند.
طبق گزارش جدید انجمن قلب آمریکا، کودکان و نوجوانان باید کمتر از ۶ قاشق چایخوری در روز مواد قندی افزودنی استفاده کنند. در این بیانیه همچنین آمده است: «کودکان کوچک‌تر از ۲ سال نباید به هیچ وجه غذاها یا نوشیدنی‌های دارای مواد قندی افزودنی را مصرف کنند. به‌علاوه کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۸ سال نباید در هفته بیشتر از حدود ۲۲۷ گرم نوشیدنی‌های شیرین قندی مصرف کنند.»
 
به گزارش انجمن قلب آمریکا، دکتر میریام وس، سرپرست گروه تحقیق، در این باره می‌گوید: «توصیه ما به همه کودکان بین ۲ تا ۱۸ سال این است که باید کمتر از ۶ قاشق چایخوری مواد قندی افزودنی در روز مصرف کنند.» قند افزوده بر روی بسته بندی خوراکی ها با نام های متعددی برچسب می خورند، مثل سیروپ یا شربت ذرت با فروکتوز بالا، دکستروز، فروکتوز، آب میوه و...قند افزوده تنها در کیک ها و کوکی ها یافت نمی شود، حجم وسیعی از غذاها و خوراکی های فراوری شده حاوی قند افزوده هستند که شاید به ذهن شما هم نرسد مثلا نان همبرگر یا سس سالاد.
خانواده ها باید از همان کودکی فرزندان خود را به مصرف مواد خوراکی و قندی طبیعی عادت داده و ذائقه آنها را به سمت مصرف هرچه کمتر خوراکی های حاوی قند افزوده سوق دهند.
سالها مطالعات در سرتاسر جهان نشان داده است بین مصرف خوراکیهای حاوی قند افزوده و بیماریهایی که منجر به بیماریهای قلب و عروق می شود، علت اول مرگ و میر در جهان، رابطه مستقیم وجود دارد.
مصرف منظم خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مملو از مواد قندی می‌تواند منجر به فشارخون بالا، چاقی و دیابت شود که در نهایت موجب افزایش ریسک بیماری قلبی می‌گردد. به گفته وس، کودکانی که غذاهای مملو از مواد قندی افزودنی می‌خورند کمتر تمایل به خوردن غذاهای سالم نظیر میوه، سبزیجات، غلات کامل سبوس‌دار و محصولات لبنی کم‌چرب دارند.
از اولین مطالعات انجام شده در این زمینه مطالعه ای بود که در سال 2014 انجام شد و در مجله JAMA: Internal Medicine به چاپ رسید. در این مطالعه مشخص شده بود که مصرف بیش از حد مواد قندی، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را افزایش می دهد. مطالعه فوق عنوان کرده بود کسانی که 17 تا 21 درصد از کالری خود را از مواد قندی افزوده بدست می آورند، شانس مرگ ناشی از بیماریهای قلب و عروق در آنها 38 درصد بیشتر از کسانی است که 8 درصد از انرژی خود را از مواد قندی افزوده کسب می کنند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات