برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کودکان چقدر باید بخوابند؟

کودکان چقدر باید بخوابند؟ برای نخستین بار، آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM) توصیه‌هایی را برای میزان خوابی که کودکان و نوجوانان نیاز دارند تا به بهترین وضعیت سلامت مطلوب برسند و از خطرات خواب ناکافی در امان بمانند، منتشر کرد.
 برای نخستین بار، آکادمی پزشکی خواب آمریکا (AASM) توصیه‌هایی را برای میزان خوابی که کودکان و نوجوانان نیاز دارند تا به بهترین وضعیت سلامت مطلوب برسند و از خطرات خواب ناکافی در امان بمانند، منتشر کرد.

به گزارش Medscape، متخصصان این آکادمی با تاکید بر اینکه خواب برای یک زندگی سالم ضروری است و مهم است که عادت‌های خواب سالم از همان دوران کودکی در وی نهادینه شود، توصیه‌های زیر را برای میزان خواب کافی در 24 ساعت منتشر کردند:
  • نوزادان 4 تا 12 ماه: 12 تا 16 ساعت خواب (از جمله چرت زدن)
  • کودکان 1 تا 2 سال: 11 تا 14 ساعت (از جمله چرت زدن)
  • کودکان 3 تا 5 سال: 10 تا 13 ساعت (از جمله چرت زدن)
  • کودکان 6 تا 12 سال: 9 تا 12 ساعت
  • نوجوانان 13 تا 18 سال: 8 تا 10 ساعت.

این راهنما که در Journa- of Clinica- Sleep Medicine منتشر شده است، در سی‌امین نشست سالیانه جامعه متخصصین خواب (SLEEP 2016) ارایه شده است.

برای این راهنما، محققان 864 مقاله علمی منتشر شده را مطالعه و ارتباط میان طول دوره خواب و سلامت را کودکان بررسی کردند. آنها شواهد به دست آمده را با سیستم درجه‌بندی رسمی، طبقه‌بندی کرده و درنهایت به توصیه‌های نهایی خود رسیدند.

در گذشته نیز توصیه‌های غیررسمی در زمینه خواب در کودکان منتشر شده، اما این برای نخستین بار است که آکادمی پزشکی خواب آمریکا، با روشی کاملا علمی و بسیار رسمی، نتایج خود را منتشر می‌کند تا میزان خواب کافی کودکان را برای رسیدن به بهترین وضعیت سلامت مطلوب تعیین کرده باشد.

لازم به ذکر است این توصیه‌ها به‌وسیله آکادمی اطفال آمریکا، جامعه پژوهش در خواب، و انجمن آمریکایی فن‌شناسان خواب تائید شده است.

این پانل علمی دریافت که خوابیدن کودکان به میزان توصیه شده و به صورت منظم در هر روز، با پیامدهای بهتر سلامت در آنها همراه است و باعث افزایش توجه، رفتار، یادگیری و حافظه، تنظیم هیجان، کیفیت زندگی و سلامت فیزیکی و روحی کودکان خواهد شد.

برعکس، اگر کودکان در هر روز به میزان کافی خواب نداشته باشند، با وضعیت‌هایی همچون افزایش خطر تصادف، جراحت‌ها، هیپرتانسیون، چاقی و دیابت و افسردگی روبرو خواهند شد.

نکته جالبی که در این بررسی در مورد نوجوانان مطرح شده، آن است که خواب ناکافی با افزایش احتمال خطر آسیب رساندن به خود و افکار خودکشی همراه است.

این پانل علمی دریافت که خواب منظم بیش از مقادیر توصیه شده ممکن است منجر به بروز پیامدهای جانبی مانند هیپرتانسیون، دیابت، چاقی و مشکلات سلامت روان شود.

محققان در این راهنما به والدین توصیه می‌کنند که الگوی خوبی برای کودکانشان باشند و حداقل 7 ساعت خواب شبانه داشته باشند، به این ترتیب بهداشت خوب خواب از همان اوایل دوران کودکی در آنها نهادیه خواهد شد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات