برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

طب سوزنی به تسکین درد فیبرومیالژیا کمک می کند

طب سوزنی به تسکین درد فیبرومیالژیا کمک می کند یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ممکن است طب سوزنی به تسکین درد فیبرومیالژی و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای این درد کمک کند.
یک تحقیق جدید نشان می‌دهد ممکن است طب سوزنی به تسکین درد فیبرومیالژی و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای این درد کمک کند.

به نوشته شیکاگو تریبیون در این تحقیق درد بیماران تحت مداوا با طب سوزنی پس از ۱۰ هفته درمان، میزان به‌طور میانگین تا ۴۱ درصد کاهش یافته بود. درحالی‌که میانگین کاهش درد برای افراد تحت درمان با طب سوزنی بدلی، ۲۷ درصد بود. مزایای درمان همچنان پس از یک سال قابل‌مشاهده بود.

به گفته دکتر خورخه واس از مرکز سلامت دونا مرسدس اسپانیا: "طب سوزنی یک روش درمانی خوب و مطمئن برای درمان بیماران مبتلا به فیبرومیالژی است."

بیماران فیبرومیالژی که اغلب زنان هستند، درد مزمن گسترده‌ای دارند که با خستگی، اختلال کم‌خوابی و افسردگی همراه است. این شرایط تا ۵ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای این پژوهش، 153 بیمار فیبرومیالژی را به‌صورت تصادفی برای طب سوزنی یا طب سوزنی ساختگی تعیین شدند. اگرچه به شرکت‌کنندگان اجازه داده شد تا دارودرمانی خود را پس از پایان مطالعه ادامه دهند، بیمارانی که طب سوزنی انجام دادند از گروهی که تحت درمان با طب سوزنی بدلی بودند، کمتر دارو استفاده کردند.

یک سال پس از درمان، افراد تحت مداوا با طب سوزنی، به‌طور میانگین 20% کاهش درد داشتند و بیمارانی که درمان ساختگی انجام دادند، 6% کاهش را تجربه کردند.
داده‌های به‌دست‌آمده از پرسش‌نامه فیبرومیالژی که این افراد پر کرده بودند، کاهش درد در آن‌هایی که طب سوزنی کردند، بعد از 10 هفته 35% و پس از یک سال حدود 22% بود. درحالی‌که برای افراد تحت درمان با طب سوزنی بدلی، این میزان 24.5% و 5% بود.

بیماران تحت مداوا با طب سوزنی حقیقی، پس از گذشت یک سال داروهای ضد درد کمتر، اما داروهای ضدافسردگی بیشتری مصرف می‌کردند که شاید منجر به نتایج مثبت کاذب شود./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات