برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اینفلکسی ماب، گزینه درمانی برای درمان اسپوندیلیت آنکیلوزانت

اینفلکسی ماب، گزینه درمانی برای درمان اسپوندیلیت آنکیلوزانت موسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت موسوم به NICE توصیه‌های خود را در ارتباط با تجویز اینفیلیکسیماب infliximab به عنوان یک گزینه درمانی برای درمان اسپوندیلیت انکیلوزان فعال شدید، در بزرگسالانی که بیماری آنها به درمان با داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی پاسخ ناکافی داده یا بیماران آنها را تحمل نمی‌کنند، منتشر کرد. موسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت موسوم به NICE توصیه‌های خود را در ارتباط با تجویز اینفیلیکسیماب infliximab به عنوان یک گزینه درمانی برای درمان اسپوندیلیت انکیلوزان فعال شدید، در بزرگسالانی که بیماری آنها به درمان با داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی پاسخ ناکافی داده یا بیماران آنها را تحمل نمی‌کنند، منتشر کرد.

به گزارش Medical News Today، این موسسه اینفیلیکسیماب را برای درمان اسپوندیلیت انکیلوزان در سال 2008 بررسی کرده و به این نتیجه رسیده بود که هزینه ـ اثربخش نیست. اما در حال حاضر، با توجه به دردسترس قرار گرفتن داروهای بیوسیمیلار اینفیلیکسیماب در بریتانیا، NICE تصمیم گرفته که اینفیلیکسیماب را به عنوان درمان اسپوندیلیت انکیلوزان شدید در آخرین دستورالعمل‌های خود بگنجاند، البته اگر درمان با ارزان‌ترین نوع محصول اینفیلیکسیماب آغاز شود. این تغییر ایجاد شده در گایدلاین امکان‌پذیر بود، زیرا برای نخستین‌بار هزینه‌های استفاده به جای لیست تنهایی قیمت در نظر گرفته شده و داروهای بیوسیمیلار با کمترین هزینه در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

این یک نقطه عطف قابل توجه است، نه فقط برای بیماران مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان شدید که حالا با گزینه‌های درمانی بیشتری مواجه هستند، بلکه برای سیستم ملی سلامت بریتانیا نیز بسیار مهم است. داروهای بیولوژیکال اصول درمانی بیماری‌های اتوایمیون را تغییر داده‌اند، اما هزینه بالا و محدودیت بودجه سیستم ملی سلامت استفاده از آنها را با معذوریاتی مواجه کرده است.

بیوسیمیلار اینفیلیکسیماب، نخستین آنتی‌بادی مونوکلونال بیوسیمیلار است که در اوایل سال 2016 برای درمان اسپوندیلیت انکیلوزان و دیگر بیماری‌های اتوایمیون التهابی، مانند آرتریت روماتوئید و بیماری التهابی روده، در بریتانیا در دسترس قرار گرفته است. رمسیما Remsima یا همان اینفیلیکسیماب، نوع بیوسیمیلار مهارکننده TNF آلفا، یعنی Remicade است که هزینه آن 40 تا 50 درصد کمتر از قیمت Remicade است.

محققان از انتشار این گایدلاین جدید و تصمیم جدید NHS در مورد اینفیلیکسیماب بسیار خوشنود هستند، زیرا هم بیماران مبتلا به اسپوندیلیت انکیلوزان با گزینه‌ درمانی جدیدی روبرو هستند و هم اینکه یک پیام مهم به همراه دارد که از این پس، بیوسیمیلار اینفیلیکسیماب در سیستم ملی سلامت بریتانیا اجازه تجویز پیدا کرده است. به نظر می‌رسد حوزه‌های درمانی زیادی وجود دارد که بتوانند از این دسته از داروها سود ببرند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

پاسخ به این نظر سلام خسته نباشی آیا کسی که مشکل اسپوندلیت داره واز آمپول انبری و اینفیکاینفیکسیمات وسولفازین مصرف میکنه عمل دیپلماتیک انجام بده ممنون از لطفتان

دیدگاه و نظــرات