برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ورزش با شدت متوسط کالری بیشتری می سوزاند

ورزش با شدت متوسط کالری بیشتری می سوزاند مطالعه‌ای جدید می‌گوید دویدن روزانه حدود 8 کیلومتر شاید آن‌قدر که تصور می‌شود، کالری نسوزاند. درواقع محققان دریافتند که ورزش با شدت متوسط (معادل چند کیلومتر پیاده‌روی در روز) می‌تواند بهترین راه‌حل برای سوزاندن کالری‌های اضافی باشد.
مطالعه‌ای جدید می‌گوید دویدن روزانه حدود 8 کیلومتر شاید آن‌قدر که تصور می‌شود، کالری نسوزاند. درواقع محققان دریافتند که ورزش با شدت متوسط (معادل چند کیلومتر پیاده‌روی در روز) می‌تواند بهترین راه‌حل برای سوزاندن کالری‌های اضافی باشد. علاوه بر این، بدون توجه به اینکه با چه شدت و چه تلاشی تمرین می‌کنید، بدن سوخت‌وساز خود را به‌نحوی تنظیم می‌کند که کالری سوزی به یک حد کفه‌ای برسد.

به گزارش Health Day، هرمان پونتز، نویسنده اصلی این تحقیق و استادیار انسان‌شناسی در کالج هانتر دانشگاه سیتی در نیویورک می‌گوید: «دیدگاه رایج این است که هرچه بیشتر فعالیت کنید، به‌طور روزانه کالری‌های بیشتری می‌سوزانید.» مطابق گفته‌های پونتز اما این مطالعه از دیدگاه متفاوتی حمایت می‌کند: «این مسئله صرفاً یک رابطه ساده دوز-پاسخ نیست. بدن خود را با ورزش سازگار می‌کند، و شروع به انطباق با میزان متوسط فعالیت جسمی می‌کند.»

گروه تحقیقاتی او بعد از مطالعه 332 بزرگ‌سال بین 25 تا 45 سال از کشورهای آمریکا، غنا، جامائیکا، سیشل و آفریقای جنوبی به این نتایج دست یافتند. تمامی مشارکت‌کنندگان، وسیله‌ای را می‌پوشیدند که سطح فعالیت آن‌ها را برای مدت یک هفته ثبت و ضبط می‌کرد و محققان از آزمایش‌های استاندارد برای اندازه‌گیری میزان کالری سوزی کلی هر فرد از این وسیله بهره بردند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد افرادی که فعالیت جسمی با شدت متوسط انجام می‌دادند، در مقایسه با افراد بی‌تحرکی که به ناگاه دست به فعالیت می‌زدند به‌طور روزانه در حدود 200 کالری بیشتری می‌سوزاندند، اما فعالیت جسمی شدیدتر هیچ فایده اضافی – دست‌کم از لحاظ میزان کالری سوخته شده - به همراه نداشت. این یافته‌ها 28 ژانویه در ژورنال کارنت بیولوژی به‌صورت آنلاین منتشرشده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات