برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بیش از 95 درصد کمر دردها بدون نیاز به جراحی درمان می شوند

بیش از 95 درصد کمر دردها بدون نیاز به جراحی درمان می شوند بیش از 95 درصد مبتلایان به دیسک های کمر را می توان با روش های غیرجراحی شامل دارو درمانی، درمان های فیزیکی، مداخله و تزریق در ستون فقرات و برداشت دیسک از طریق لیزر درمان کرد.

دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران گفت: بیش از 95 درصد مبتلایان به دیسک های کمر را می توان با روش های غیرجراحی شامل دارو درمانی، درمان های فیزیکی، مداخله و تزریق در ستون فقرات و برداشت دیسک از طریق لیزر درمان کرد.

به گزارش انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران، دکتر رضا سلمان روغنی اظهار کرد: روش های غیرجراحی در ابتدا شامل دارودرمانی و درمان های فیزیکی است اما اگر بیماران با این روش ها درمان نشدند، تزریقات تخصصی تحت گاید اشعه ایکس و یا سونوگرافی در ستون فقرات، در مفاصل و در کنار ریشه های عصبی انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: این روش ها در جوانان و میانسالان بهتر جواب می دهد اما در سالمندان نتیجه کمتر است با این حال از آنجایی که در این روش ها بی هوشی عمومی داده نمی شد، برای سالمندان خطر کمتری دارد.
دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران تصریح کرد: با استفاده از این روش ها، بدون نیاز به جراحی، بیمار درمان و کمترین آسیب به آناتومی و فیزیولوژی بدن وارد می شود.
سلمان روغنی گفت: با این حال ممکن است در برخی بیماران این روش ها جواب ندهد که در نهایت بیمار نیازمند جراحی می شود.
دبیر نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران با بیان اینکه تعیین مرز بین روش های جراحی و غیرجراحی در کمردردها از اهداف اصلی این کنگره است، افزود: همچنین در این کنگره بر لزوم راه اندازی بخش های طب توانبخشی در بیمارستان ها برای بیماران سکته های مغزی و ضایعات نخاعی که پس از انجام درمان های لازم دچار ناتوانی های جسمی و حرکتی می شوند تاکید و راهکارهای لازم در این زمینه ارایه می شود.
سلمان روغنی ادامه داد: همچنین در این کنگره بر اینکه این بیماران باید تحت اقدامات طب توانبخشی قرار گیرند تا درمان شده و به سطح اجتماع و زندگی عادی خود بازگردند، نیز تاکید می شود.
وی گفت: ارایه تازه ترین روش های درمانی در سندرم دردهای عضلانی ستون فقرات، تازه ترین های طب توانبخشی بیماری های عضلانی- اسکلتی، آزمایش های مربوط به بیماری های عضلانی اسکلتی و تازه های طب توانبخشی قلب و ریه وطب توانبخشی سکته مغزی و ضایعات نخاعی از دیگر موضوعات مورد بررسی در این کنگره است.
دبیر نوزدهمین کنگره طب فیزیکی به حضور مهمانان خارجی در این کنگره اشاره کرد و افزود: مهمانانی از هشت کشور ازجمله سوئد، مالزی، فرانسه، آلمان، کره و آمریکا در این کنگره حضور یافته و به ایراد سخنرانی می پردازند.
به گفته سلمان روغنی، نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی و توانبخشی به همت این انجمن و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و علوم بهزیستی، شهردای تهران و سازمان هلال احمر برگزار می شود.
نوزدهمین کنگره سالانه انجمن طب فیزیکی ، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در روزهای 14 تا 16 بهمن ماه در هتل المپیک برگزار می شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات