برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تایید داروی لزینوراد در درمان نقرس

تایید داروی لزینوراد در درمان نقرس سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا لزینوراد(Lesinurad) با نام تجاری زورامپیک(Zurampic) را برای درمان اسیداوریک بالا در خون(هایپراوریسمی) مرتبط با بیماری نقرس در شرایطی که در ترکیب با یک مهارکننده گزانتین اکسیداز-دارویی که برای کاهش تولید اسیداوریک بدن قبلا مورد تایید قرار گرفته بود- تجویز شود، تایید کرده است.
 سازمان غذا و داروی آمریکا اخیرا لزینوراد(Lesinurad) با نام تجاری زورامپیک(Zurampic) را برای درمان اسیداوریک بالا در خون(هایپراوریسمی) مرتبط با بیماری نقرس در شرایطی که در ترکیب با یک مهارکننده گزانتین اکسیداز-دارویی که برای کاهش تولید اسیداوریک بدن قبلا مورد تایید قرار گرفته بود- تجویز شود، تایید کرده است.
نقرس، نوعی آرتریت دردناک است که به دلیل تولید بیش از حد اسیداوریک در بدن ایجاد می‌شود و معمولا در ابتدا با قرمزی و ورم انگشت بزرگ پا مشخص می‌شود. اسیداوریک در خون به دنبال شکست موادی به نام پورین‌ها- که در تمام بافت‌های بدن یافت می‌شوند- تولید می‌شود. اسیداوریک معمولا در خون حل می‌شود؛ سپس از طریق کلیه‌ها از ادرار دفع می‌شود. اسیداوریک بالا در خون، ‌هایپراوریسمی نامیده می‌شود. ‌هایپراوریسمی در شرایطی ایجاد می‌شود که مقدار اسیداوریک تولید شده در بدن زیاد باشد، کلیه نتواند به میزان لازم اسیداوریک را دفع کند یا فرد مقدار زیادی غذاهای حاوی پورین مصرف کند. اغلب افراد دچار ‌هایپراوریسمی به نقرس مبتلا نمی‌شوند؛ اما اگر اسیداوریک در بدن تشکیل کریستال بدهد، نقرس ایجاد می‌شود. بادرول چوهاری، سرپرست بخش محصولات روماتولوژی، آلرژی و ریه مرکز تحقیق و ارزیابی دارویی سازمان غذا و داروی آمریکا می‌گوید: «کنترل ‌هایپراوریسمی برای درمان درازمدت نقرس ضروری است. زورامپیک، گزینه درمانی جدیدی برای میلیون‌ها نفر از مردم دنیاست که در طول عمر خود به نقرس دچار می‌شوند.»

به گزارش سایت رسمی سازمان غذا و داروی آمریکا، زورامپیک با کمک به دفع کلیوی اسیداوریک اثر می‌کند. این کار را از طریق مهار عملکرد انتقال پروتئین‌های درگیر در بازجذب اسیداوریک در کلیه انجام می‌دهد. ایمنی و اثربخشی زورامپیک در ترکیب با یک مهارکننده گزانتین اکسیداز، در 3 مطالعه بالینی تصادفی در مجموع روی 1537 شرکت کننده طی مدت 12 ماه بررسی شد. قابلیت زورامپیک در ترکیب با مهارکننده گزانتین اکسیداز در کاهش سطوح سرمی اسیداوریک، با دارونما مقایسه شد. شایع‌ترین عوارض گزارش شده در مطالعات بالینی مذکور عبارت بودند از سردرد، آنفلوانزا،افزایش سطح خونی کراتینین و بیماری رفلاکس معده به مری.

در برگه اطلاعات دارویی زورامپیک، در مورد خطر بروز نارسایی کلیوی حاد هشدار داده شده است. این عارضه در گروه بیمارانی که زورامپیک را در ترکیب به مهارکننده گزانتین اکسیداز مصرف نمی‌کنند و دوزهای بالاتر از میزان مورد تایید دارو دریافت کرده‌اند، بیشتر بوده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات