برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

موفقیت برودالوماب در درمان پسوریازیس

موفقیت برودالوماب در درمان پسوریازیس درمان با برودالوماب (Brodalumab) موجب بهبود چشمگیر علائم بالینی در مبتلایان به انواع متوسط تا شدید پسوریازیس می‌شود و این درمان در گروه بیماران تحت مطالعه، در مقایسه با دارونما و اوستکینوماب (Ustekinumab) ارجح است.
نشریه پزشکی نیوانگلند اخیرا نتایج مثبت به دست آمده از دو مطالعه فاز3 چندمرکزی با نام‌های 2-AMAGINE و 3-AMAGINEرا منتشر کرده است. بر این اساس، درمان با برودالوماب (Brodalumab) موجب بهبود چشمگیر علائم بالینی در مبتلایان به انواع متوسط تا شدید پسوریازیس می‌شود و این درمان در گروه بیماران تحت مطالعه، در مقایسه با دارونما و اوستکینوماب (Ustekinumab) ارجح است. نتایج به دست آمده، در نهایت به مطرح شدن داروی مذکور برای درمان پسوریازیس انجامید.
بینگ یو، مدیرعامل و سرپرست بخش توسعه محصول داروهای تنفسی، التهابی و اتوایمیون شرکت مدایمیون می‌گوید: «انتشار این اطلاعات در نشریه پزشکی نیوانگلند، نشان‌دهنده نقش مهم برودالوماب به‌عنوان دارویی جدید در درمان مبتلایان به بیماری شدید و مزمن پسوریازیس است. این بیماری به شدت کیفیت زندگی بیماران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.»
برودالوماب، یک آنتی بادی مونوکولونال انسانی و تنها مولکول تحقیقاتی است که به گیرنده اینترلوکین 17 متصل شده و پیام‌رسانی التهابی را با بلوک اتصال سایتوکین‌های متعدد به گیرنده، مهار می‌کند. مطالعات 2-AMAGINE و 3-AMAGINE توسط شرکت آسترازنکا و امژن تدارک دیده شده‌اند. آسترازنکا اخیرا اعلام کرده که همکاری مشترکی را با داروسازی والنت برای بازاریابی برودالوماب آغاز کرده است. ثبت رگولاتوری برودالوماب در اتحادیه اروپا و آمریکا برای درمان پسوریازیس متوسط تا شدید در سه ماهه چهارم 2015 برنامه‌ریزی شده است.
پسوریازیس، یک بیماری شدید و التهابی مزمن است که با تشکیل پلاک‌های قرمز و پوسته ریز در روی پوست معمولا در ناحیه بازو، آرنج یا سر تشخیص داده می‌شود؛ البته بثورات در هر منطقه دیگری نیز ممکن است بروز کنند. در حدود 125 میلیون نفر از مردم دنیا با بیماری پسوریازیس زندگی می‌کنند و 80 درصد آنان پلاک‌های پسوریازیس دارند./
 
* به نقل از NEJM

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات