برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

با مواد طبیعی از دندانتان مراقبت کنید

با مواد طبیعی از دندانتان مراقبت کنید اگر به دنبال عناصر طبیعی برای نگهداری از سلامت لثه‌ها و دندان‌هایتان هستید، باید بیش از یک محصول را امتحان کنید. هرچیزی که انتخاب کرده‌اید و حال از آن استفاده می‌کنید، تصور نکنید که جایگزینی برای مسواک زدن،‌ نخ دندان یا شستشو با دهان‌شویه است. برای محافظت از دندان‌هایتان علاوه بر کارهای جدید باید عادات خوب قبلی را هم حفظ کنید.
اگر به دنبال عناصر طبیعی برای نگهداری از سلامت لثه‌ها و دندان‌هایتان هستید، باید بیش از یک محصول را امتحان کنید. هرچیزی که انتخاب کرده‌اید و حال از آن استفاده می‌کنید، تصور نکنید که جایگزینی برای مسواک زدن،‌ نخ دندان یا شستشو با دهان‌شویه است. برای محافظت از دندان‌هایتان علاوه بر کارهای جدید باید عادات خوب قبلی را هم حفظ کنید.
سالم و موثر: محصولات طبیعی محافظت از سلامت، معمولا موادی سالم و طبیعی هستند، با این حال پزشکان به دنبال فهمیدن این نکته‌ هستند که بهترین کمک‌کننده جلوگیری از کرم‌خوردگی دندان و امراض لثه چیست. قطعا فلوراید از کرم خوردگی جلوگیری می‌کند که همه خمیر دندان‌ها این ماده را در خود دارند.

پراکسید هیدروژن، چای و روغن‌ها: بعضی از مواد طبیعی یا مواد گیاهی شامل غذاها و نوشیدنی‌های معمول، می‌تواند به تمیز شدن دندان کمک کنند. چیزهایی مانند جوش شیرین (سدیم بیکربنات)، پراکسید هیدروژن، چای سبز، اوکالیپتول، منتول و روغن درخت چای، آدامس یا قرص‌های مکیدنی زایلیتول و ویتامین D از جمله موادی هستند که به تمیز کردن دندان‌ها کمک می‌کنند.
جوش شیرین به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند و پراکسید می‌تواند بر علیه باکتری‌هایی خاصی بجنگد (برای استفاده از این ماده، باید آن را با آب مخلوط کنید، اگر این ماده را به شکل خیلی غلیظ استفاده کنید، ممکن است دچار سوختگی لثه شوید).
یک پژوهش نشان می‌دهد که شستشوی دندان‌ها با عصاره چای سبز ممکن است، به دور نگه داشتن دندان‌هایتان از پوسیدگی کمک کند. یافته دیگری نشان داده است که این ماده باعث توقف غذاهای نشاسته‌ای مانند کیک‌ها و کراکرها که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند، خواهد شد. یافته سوم نشان می‌دهد، افرادی که معمولا چای سبز می‌نوشند، در مقایسه با کسانی که از این ماده استفاده نمی‌کنند، لثه‌های سالم‌تری دارند. روغن‌هایی مانند اوکالیپتول، منتول و درخت چای می‌تواند باعث از بین رفتن باکتری‌های در دهان شوند. این مواد لثه‌هایتان را از متورم شدن دور نگه می‌دارد. شما می‌توانید دهانشویه‌ها و خمیردندان‌هایی با این عناصر تهیه کنید. زایلیتول که به عنوان جایگزین قند به کار می‌رود، ممکن است در کمتر شدن پوسیدگی دندان کمک کنند. این مواد به شکل آدامس یا قرص‌های مکیدنی شکل در دسترس هستند. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که این ماده به از بین بردن کرم‌خوردگی دندان در بزرگسالان کمک می‌کند. این ماده همچنین با تقویت بزاق دهان می‌تواند به خشکی دهان نیز کمک کند.
از سوی دیگر ویتامین D نیز با کشتن باکتری‌های بدن‌تان می‌تواند برای دهان و دندان موثر باشد. اگر از این ماده استفاده نمی‌کنید، به احتمال بیشتری به بیماری‌های لثه مبتلا می‌شوید. بعضی از غذاها و نوشیدنی‌ها حاوی این ویتامین هستند، غذاهایی مانند، تخم‌مرغ، ماهی و آب پرتقال غنی‌شده از جمله مواد غذایی حاوی این ماده‌اند. دندان‌پزشکتان هم می‌توان به شما در تعیین مواد طبیعی سودمند برای دندان‌هایتان به شما کمک کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات