برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خوراکی هایی که به اشتباه در رژیم لاغری گنجانده شده اند

خوراکی هایی که به اشتباه در رژیم لاغری گنجانده شده اند خوراکی هایی به اشتباه در رژیم های غذایی لاغری گنجانده می شوند که نه تنها باعث لاغری فرد نمی شوند بلکه گرسنگی را نیز تشدید می کنند.

بسیاری از افرادی که رژیم غذایی لاغری را آغاز می کنند با گرسنگی های وافری روبرو می شوند که در نتیجه رژیم غذایی ناصحیح آنهاست. دکتر "سو دکوتیس" لیستی از خوراکی های ممنوعه که باعث گرسنگی می شوند را معرفی کرده است.
 

نان سفید و ماکارونی

این دو ماده غذایی باعث افزایش انسولین خون می شوند. مطالعه محققان اسپانیایی نشان می دهد، افرادی که در طول روز دو وعده از نان یا ماکارونی استفاده می کنند 50 درصد بیش از سایرین چاق می شوند.

تنقلات شور

تنقلات شور باعث تشدید اشتها برای خوردن غذاها می شوند.

سوشی 

ژاپنی هایی که رژیم غذایی دارند به طبخ و استفاده از ماهی هایی مانند سوشی روی می آورند، غافل از اینکه سوشی باعث تشدید گرسنگی می شود. سوشی حتی بیشتر از برنج و به اندازه سه برش نان دارای کالری است.

غذاهای فست فود

تمام غذاهای فست فودی مانند: پیتزا، انواع ساندویچ و ... باعث چاقی و افزایش اشتها می شوند. این سبک غذایی شور، چرب و  پر کالری است. مقدار نمک زیاد استفاده شده در این غذاها باعث کم آبی بدن شده که در نتیجه احساس گرسنگی را افزایش می دهد.

آبمیوه های مصنوعی

آبمیوه های مصنوعی دارای شیرینی و همینطور مواد نگه دارنده ای هستند که نه تنها برای سلامتی خطرناک بوده بلکه باعث چاقی و همینطور تشدید اشتها نیز می شوند. به افرادی که رژیم غذایی لاغری دارند، توصیه می شود تا آبمیوه را در منزل و به صورت طبیعی تهیه کنند.

غلات صبحانه

مکمل های غذایی مانند غلات صبحانه که در وعده صبحانه مصرف می شوند، می توانند باعث افزایش اشتها شوند. این مکمل غذایی حاوی آرد سفید و شکر است و در زمانی که با معده خالی میل می شود، می تواند میزان انسولین و قند خون را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. زمانی که این حالت رخ می دهد، بدن نه تنها زودتر خسته می شود بلکه نیاز به دریافت خوراکی های بیشتر برای افزایش سطح انرژی دارد.

شیرین کننده های مصنوعی

شاید در این فکر باشید که استفاده از آسپارتام یا سایر شیرین کننده ها می تواند مفید باشد اما یک آب نبات ساده و معمولی نیز می تواند همین تاثیر را داشته باشد. مشهورترین شیرین کننده ی مصنوعی که در رستوران ها، سوپرمارکت ها و حتی آشپزخانه ها یافت می شود، آسپارتام است. بدن با مصرف آسپارتام مقدار قابل توجهی از مواد ناسالم را دریافت می کند. آسپارتام و  شیرین کننده های مصنوعی بخصوص برای افراد دیابتی بسیار مضر است./


بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات