برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

عادات روزانه‌ای که شما را جوان نگاه می‌دارند

عادات روزانه‌ای که شما را جوان نگاه می‌دارند راه‌هایی که برای جوان ماندن می‌خوانید، نوشته دکتر هیتر ویتسون است که موثرترین راه‌ها را به ما آموزش می‌دهد.
پیدا کردن اکسیر جوانی یکی از دغدغه‌های همیشگی بشر بوده و هست. اکسیر جوانی که ما فقط در افسانه‌ها چشممان به آن افتاده است، این روزها با پیشرفت علم پزشکی چندان دور از ذهن نیست. البته ممکن است ما را به آن جادوی ویژه نرساند، اما می‌تواند تناسب جوانی را تا سال‌های طولانی برایمان به ارمغان بیاورد.
راه‌هایی که برای جوان ماندن می‌خوانید، نوشته دکتر هیتر ویتسون است که موثرترین راه‌ها را به ما آموزش می‌دهد.

نرمش کنید

نرمش و فعالیت بدنی یکی از قوی‌ترین مدارکی است که دروغ نمی‌گوید. نه فقط برای آنکه به روحیه‌مان کمک کند، بلکه برای سلامت جسم هم مفید است.
 
ویتسون توضیح می‌دهد: «این فعالیت‌های بدنی باعث کاهش احتمال آسیب‌های قلبی، بهتر شدن وضعیت خواب و حافظه، کاهش احتمال افسردگی و قدرت بدنی می‌شود.» سئوالی که پیش می‌آید، اینست که کدام ورزش تاثیر بهتری می‌گذارد؟ ویتسون پاسخ می‌دهد:« اگر می‌خواهید فقط یک ورزش را انجام دهید، ایروبیک می‌تواند به صورتی تمام و کمال به شما کمک کند.» البته محدودیتی برای انتخاب ورزش وجود ندارد و هر نرمشی که برایتان جذاب باشد و باعث تحرک شما شود به کمکتان می‌آید. به همین خاطر پیاده‌روی به قصد دیدن ویترین مغازه‌ها، دوچرخه‌سواری یا رفتن به کلاس‌های مختلف می‌تواند به این وضعیت کمک کند. البته ایروبیک به این دلیل که به صورت همزمان بر روی انعطاف بدن و تناسب اندام کار می‌کند، بهترین گزینه به حساب می‌آید.

رژیم مدیترانه‌ای

به خاطر تاکیدی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر روی میوه‌های تازه، سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های مفید دارد، این رژیم یکی از سالم‌ترین راه‌های غذاخوردن در جهان است. به علاوه اینکه خوشمزه است و به شما ولع خاصی می‌بخشد تا به آن پایبند بمانید. رژیم مدیترانه‌ای به سلامت قلب و عروق و عمر طولانی منجر می‌شود و رژیمی است که دکتر ویتسون به بیمارانش توصیه می‌کند.

روغن ممنوع

به جای استفاده از روغن‌های متنوع، برای پختن غذا از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون برای سالاد نیز خوب است و همراه با دانه‌های روغنی منبعی غنی از مواد غذایی می‌سازد.

ماهی بخورید

دو مرتبه در هفته از گوشت قرمز فاصله بگیرید و ماهی بخورید. تفاوتی ندارد ماهی سالمون باشد یا ماهی تونا، فقط باید ماهی باشد.

سبزیجات آب‌پز

بخش اصلی بشقاب غذایتان را به سبزیجات اختصاص دهید؛ بروکلی، هویج، گوجه‌فرنگی و کلم‌پیچ. آنها را گریل کنید یا به صورت آب‌پز میل کنید، فقط حواستان باشد آنها را سرخ نکنید.

تنها نمانید

وقتی که اعضای خانواده‌تان به راه دور می‌روند یا دوست‌هایتان به سمت زندگی خودشان می‌روند، ممکن است شما ارتباطتان را با آنها از دست بدهید و دچار انزوا شوید. نگذارید این اتفاق بیفتد. دکتر ویتسون با تاکید توضیح می‌دهد:« هر اندازه که افراد ارتباطات بیشتری داشته باشند، وضعیت بهتری دارند.» برای تن ندادن به این انزوا می‌توانید در گروه‌های اجتماعی مختلفی عضو شوید و در عین حال ارتباطتان را با اعضای خانواده و دوستان قدیمی‌تان حفظ کنید.

بدون اما و اگر

برای ترک کردن سیگار هفت مرحله لازم است. «اینکه در گذشته برای ترک کردن سیگار تلاش کرده‌اید و موفق نشده‌اید دلیلی برای ناتوانی شما نیست. فقط نشان می‌دهد که شما به موفقیت یک قدم نزدیک‌تر شده‌اید.» یکی از روش‌هایی که دکتر ویتسون برای جوان ماندن بر روی آن تاکید می‌کند کنار گذاشتن سیگار و انواع تنباکو است. او همچنین با جدیت می‌گوید: «هیچ‌وقت برای ترک سیگار دیر نیست.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات