برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

از کجا بفهمیم فتق دیسک داریم؟

از کجا بفهمیم فتق دیسک داریم؟ یک متخصص فیزیکال‌تراپی با اشاره به علایم فتق دیسک گفت: در این شرایط فرد دچار فشار به بافت‌های ناحیه کمری و ریشه‌های عصبی می‌شود و به طور معمول با دردهای شدید کمری تیر کشنده به اندام تحتانی همراه است.

یک متخصص فیزیکال‌تراپی با اشاره به علایم فتق دیسک گفت: در این شرایط فرد دچار فشار به بافت‌های ناحیه کمری و ریشه‌های عصبی می‌شود و به طور معمول با دردهای شدید کمری تیر کشنده به اندام تحتانی همراه است.

دکتر سیامک بشردوست تجلی با اشاره به اینکه علت‌های زیادی موجب ابتلا به کمر درد می‌شوند، گفت: شایع‌ترین علت ایجاد کمردرد وجود مشکلات مکانیکی ناشی از اختلالات عضلانی و استخوانی در ستون فقرات است که این مشکلات بیشتر ناشی از ناحیه ستون فقرات کمری هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود 75 تا 95 درصد ایجاد کمردرد در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به علت مشکل‌های مکانیکی ناشی از اختلالات عضلانی و استخوانی است، تصریح کرد: این عارضه ممکن است ناشی از‌ تغییر شرایط عضلات ناحیه کمر یا گروه‌های عضلانی باشد که فعالیت آن‌ها در ناحیه کمر بسیار تاثیرگذار است.

این متخصص فیزیکال تراپی در ادامه یادآور شد: استمرار طولانی مدت شرایط نامناسب و عدم تعادل در فعالیت‌های این گروه عضلانی به همراه فعالیت‌های نامناسب روزانه موجب تغییر فشار طبیعی بر ناحیه دیسک بین مهره‌ای و این عامل موجب حرکت نامناسب دیسک و بیرون زدگی آن از بین مهرها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هنگام حرکت دیسک و بیرون زدگی آن دیسک مهره‌ای از فضای مربوط به بافت‌های ناحیه کمری خارج می‌شود، بیان کرد: در این شرایط فرد دچار فشار به بافت‌های ناحیه کمری و ریشه‌های عصبی می‌شود که به طور معمول با دردهای شدید کمری تیر کشنده به اندام تحتانی همراه است.

بشردوست در پایان با تاکید بر اینکه تمام کمردردها با این شدت نیست، خاطرنشان کرد: انجام کارهای روزمره، تکرار زیاد آن‌ها و استمرار در حرکت‌هایی مانند نشستن یا به جلو خم شدن یا حمل بارهایی سنگین نیز می‌تواند موجب ابتلا به کمر درد شود یا می‌تواند در ابتلا به آن موثر باشد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات