برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

علائم اسپوندیلیت انکیلوزان

علائم اسپوندیلیت انکیلوزان

سلام و درود . دوستم ۲۹ سالشه، صبح ها با درد کمر از خواب بیدار میشه و بعد از ۳ه رب ساعت یا نیم ساعت که بیدار شد دردش آروم میگیره . با یک دکتر ارتوپد مسئله رو تلفنی مطرح کرد و ایشون گفتند که به احتمال زیاد بیماری اسپاندیلیت انکیلوزان داره. دوستم ام آر ایی انجام داده و از اونجا که فردا و پس فردا تعطیلات عیدفطر هست و دسترسی به دکتر وجود نداره میخواست زودتر از وجود یا عدم وجود این بیماری آگاه بشه . میشه عکس های ام آر ایی رو فرستاد تا پزشک کمکش کنه؟
با سلام. یکی از علائم مهم در بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت خشکی صبحگاهی طول کشیده است ولی این موضوع در تعداد دیگری از بیماری های روماتیسمی و غیر روماتیسمی مشاهده میشود. تشخیص بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت از روی آزمایش خون و عکس سیب تی اسکن معمولی به همراه شرح حال و معاینه است و فقط در تخصص پزشکان فوق تخصص روماتولوژی می باشد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

کمردرد را چاره چیست؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۵/۱۰

باسلام.برای درد پشت وسایر قسمتهای ستون فقرات علل زیادی مطرح است که من جمله کمبود ویتامین d وبعضی عفونتها مانند تب مالت وگاها بیماریهایی که منشا داخل شکمی دارند ودردشان انتشار به پشت دارد علاوه براینها عواملی که بافشار روی  دیسک  همراهند وعوانل التهابی مثل اسپوندیلیت انکیلوزان هم مطرح است.لازمه اینکه تشخیص صحیح داده شود بهتر است به یکی ازهمکاران فوق تخصص روماتولوژی مراجعه وتحت معاینه وبررسی تشخیصی قرارگیرید.

سلام با تشکر آیا در همه بیماری های اسپوندیلیت آنکیلوزانت چسبندگی مهره ها اتفاق می افتد؟ غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۰/۰۹

با سلام بیماری اسپوندیلیت آنکیلوزانت یک بیماری روماتیسمی با طیف تظاهرات بالینی از خفیف تا سیر پیشرونده می باشد. در برخی از بیماران سیر ابتلا بسیار کند و در بعضی دیگر پیشرونده و سریع است. امروزه بر خلاف تفکر قدیم معتقدند که با درمان مناسب و انجام ورزش های متناسب با بیماری می توان از روند پیشرفت بیماری پیشگیری نمود

بیماری روماتیسمی دارم و سولفاسالازین مصرف میکنم در حال حاضر مبتلا به آنفولانزا شده ام. می توانم پنیسیلین مصرف کنم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۱۰/۱۷

سولفاسالازین جزء داروهای تادیل کننده سیستم ایمنی است که معمولا در عفونت هایی مانند سرماخوردگی و غیره نیاز به قطع دارو ندارد و در کنار مصرف این دارو بایستی توسط پزشک آنتی بیوتیک مناسب استفاده شود.

با درد لگن به دکتر رفتم بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت تشخیص دادند!ثریا شادمانفر۱۳۹۶/۰۶/۰۸

سلام طبق شرح حال روماتیسم فقرات یا همون AS مطرح است.و قاعدتا دیکلوفناک یا داروهای هم خانواده ان باید ادامه یابد.

دیدگاه و نظــرات