برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

کمردرد را چاره چیست؟

کمردرد را چاره چیست؟

سلام .من شبا که میخوابم صبحها که از خواب بیدار میشم پشتم از بالا گرفته تا نزدیک لگنم و استخوانهای نزدیک لگنم هم درد میکنه .اما در طی روز و زمانی که فعالیت دارم خیلی درد ندارم .ولی مثلا زمانی که میخوام خم بشم استخوانهای لگنم و گودی کمرم درد میکنه و عملا برام سخته که خم بشم .همچنین از زانوهام تا کف پام هم احساس درد دارم ممنون میشم راهنماییم کنید وبگید که چیکار کنم .البته من خودم به بیماری اسپوندیلیت انکیلوزان مشکوک شدم و این خیلی نگرانم کرده آخه من آبان ماه هم عازم خدمت سربازی هستم .ممنون
باسلام.برای درد پشت وسایر قسمتهای ستون فقرات علل زیادی مطرح است که من جمله کمبود ویتامین d وبعضی عفونتها مانند تب مالت وگاها بیماریهایی که منشا داخل شکمی دارند ودردشان انتشار به پشت دارد علاوه براینها عواملی که بافشار روی  دیسک  همراهند وعوانل التهابی مثل اسپوندیلیت انکیلوزان هم مطرح است.لازمه اینکه تشخیص صحیح داده شود بهتر است به یکی ازهمکاران فوق تخصص روماتولوژی مراجعه وتحت معاینه وبررسی تشخیصی قرارگیرید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

بیماری من AS تشخیص داده شده و در حال حاضر انبرل مصرف می کنم. در حال حاضر درد شدید زانو دارم کمکم کنید.غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۱۳

با سلام و پوزش به علت تاخیر چنانچه بیمار علیرغم درمان های استاندارد دچار تورم یک یا دو مفصل شود ضروری است آسپیراسیون مفصل انجام شده و بررسی آزمایشگاهی از نظر عفونت ها شود که این کار باعث کاهش علائم و بهبودی نسبی می شود در صورت ادامه مشکل به اورژانس بیمارستان بقیه الله مراجعه نمایید.

روش تسخیص اسپوندلیت آنکیلوزانت چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۶/۰۳

با سلام همانطور که در مشاوره قبل اعلام شده تشخیص بیناری های روماتیسمی بر اساس شرح حال و معاینه جسمی است و آزمایشات و اقدامات تصویربرداری در تایید تشخیص کمک کننده هستند. با توجه به شرح ذکر شده به احتمال زیاد شما مبتلا به روماتیسم هستید و می بایست تحت درمان یک روماتولوژیست قرارگیرید.

آیا بیماری اسپوندلیت آنکیلوزانت دارم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام. تشخیص بیماری اسپوندیلیت انکیلوزانت بر اساس یافته های بالینی، انجام معاینه و نیز اقدامات تصویربرداری و انجام آزمایش می باشد که پزشک با تجربه می تواند نسبت به تشخیص بیماری و درمان آن اقدام نماید. در بعضی از مواقع ممکن است یافته های آزمایشگاهی و رادیولوژی منفی باشد که انجام تست درمانی به تشخیص کمک می کند.

تاثیر داروی سینورا بر ASاحمد سلیم زاده۱۳۹۶/۰۹/۰۳

سلام.تاثیر دارو علاوه بر درد، بر روی یافته های معاینه و آزمایشگاهی دارای اهمیت است.از سوی دیگر محتمل است که تاثیر داروی انبرل تقلیل یافته باشد.بنابراین لازم است نظر شما به پزشک معالج منتقل شود.

دیدگاه و نظــرات