برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نسخه طب سنتی برای افزایش میل جنسی

نسخه طب سنتی برای افزایش میل جنسی طب سنتی برای افزایش قدرت باروری و میل جنسی به تغذیه نگاه ویژه ای دارد و می گوید مواد غذایی‌ای که برای افزایش قوای باروری انتخاب می‌شوند، باید 3 خصوصیت اصلی داشته باشند؛ کثیرالغذا، مولد ریح یا باد، مایل به گرمی.

در طب سنتی، توصیه‌های فراوانی برای تقویت نیروی جنسی و باروری مطرح است. از بین این توصیه ها توجه به رژیم غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و اعتقاد بر این است که مصرف برخی غذاها میل جنسی و قدرت باروری را افزایش می دهد و برخی غذاها نیز، شانس باروری را پایین می آورد.

به گزارش «بهپو»، «مریم مقیمی»، متخصص طب سنتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره می گوید: «مواد غذایی‌ای که برای افزایش قوای باروری انتخاب می‌شوند، باید 3 خصوصیت اصلی داشته باشند؛ کثیرالغذا، مولد ریح یا باد، مایل به گرمی.»

او برای افزایش میل جنسی و قدرت باروری توصیه های زیر را مفید می داند:

در بین میوه‌ها از انگور شیرین، خرما و انجیر، میان سبزی‌ها از نعناع، شنبلیله، شاهی و هویج، میان حبوبات از لوبیا، باقلا و عدس، میان خشکبار از گردو، بادام، فندق و مغز چلغوز، میان گوشت‌ها از گوشت گوسفند، مرغابی، جوجه مرغ، ماهی و میگو و میان ادویه‌ها از فلفل، دارچین، ‌زنجبیل و میخک به‌عنوان خوراکی‌های مفید در تقویت قوای جنسی و بالابرنده احتمال باروری نام برد.

از نظر طب سنتی، زن‌وشوهرهایی که قصد بارداری دارند، باید غذاهایی مانند شیربرنج، آب‌گوشت قلم، خورش کنگر، خورش کرفس و انواع قلیه‌ها که با گوشت و سبزیجات پخته می‌شوند را بیشتر در برنامه غذایی خودشان داشته باشند. به علاوه، مرباهای حاوی زنجبیل برای این افراد بسیار مناسب هستند. زرده تخم‌مرغ نیز گزینه غذایی خوبی برای آنهاست. این در حالی است که اصرار به خوردن ترشی‌ها و غذاهایی با طبع سرد و تر باعث کاهش قدرت جنسی و باروری می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: افزایش قدرت باروری در زنان و مردان با رژیم غذایی

 

خوراکی‌هایی مانند کاهو، کدو، خیار و خرفه که آب زیادی دارند هم می‌توانند نیروی جنسی را تضعیف کنند و احتمال باروری را کاهش دهند،‌ مگر در افرادی که مزاج بسیار گرمی دارند.

در طب سنتی‌ به افرادی که قصد باروری دارند، توصیه می‌شود عسل و هویج را به میزان مناسب در برنامه غذایی خودشان داشته باشند. استفاده از تخم‌مرغ، تخم مرغابی و اردک هم برای این افراد بسیار مفید است. همچنین توصیه می‌شود حتما ماهی را قبل از مصرف با ادویه‌های گرمی مانند زنجبیل، فلفل، میخک و دارچین طعم‌دار کنند و سپس آن را با روغن زیتون یا روغن کنجد بپزند تا خواص تاثیرگذار باروری ماهی را دوچندان کنند.

ماهی می‌تواند تحریک‌کننده قوای جنسی در افراد گرم‌مزاج باشد. حالا اگر همین ماهی با زنجبیل ترکیب شود، باعث افزایش غلظت مایع منی خواهد شد. از این رو، شاید چنین غذایی بتواند به مردان در سن باروری برای افزایش قدرت باروری‌شان کمک کند. البته فراموش نکنید زیاده‌روی در مصرف زنجبیل برای افراد دارای مزاج گرم، می‌تواند اثری عکس روی قدرت جنسی‌شان داشته باشد و باعث ضعف نیروی جنسی آنها شود./

بیشتر بخوانید: زنان باردار از این ویتامین ها غافل نشوند

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات