برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

افسردگی، عاقبت رفاقت با گوشی هوشمند

افسردگی، عاقبت رفاقت با گوشی هوشمند مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که به گوشی هوشمند خود اعتیاد دارند ثبات عاطفی کمتری دارند و از اضطراب و افسردگی رنج می‌برند.
اگر زودرنج و افسرده شده اید ومتوجه علت آن نمی شوید، بهتر است نگاهی به سبک زندگی خود بیندازید. شاید بی آنکه متوجه شده باشید میزان استفاده شما از گوشی هوشمند افزایش یافته باشد. در نگاه اول این دو موضوع ارتباط چندانی با هم ندارند، اما محققان دریافته اند وقت گذرانی بیش از اندازه در کنار این هم نشین ناباب روح و روان شما را آشفته می کند.
به گزارش «بهپو» به نقل از «وبمد»، مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که به گوشی هوشمند خود اعتیاد دارند ثبات عاطفی کمتری دارند و از اضطراب و «افسردگی» رنج می‌برند. یافته‌ها نشان می‌دهد ثبات عاطفی پایین با رفتار مشکل ساز استفاده از گوشی هوشمند مرتبط است. افرادی که دارای مشکلات سلامت روان هستند بیشتر از گوشی هوشمند خود به عنوان نوعی درمان استفاده می‌کنند، همچنین افراد با میزان وظیفه شناسی کمتر بیشتر به تلفنشان وابسته هستند. تحقیقات نشان می‌دهد هرچقدر میزان اضطراب افزایش می‌یابد استفاده مشکل ساز از گوشی های هوشمند‌ هم افزایش می‌یابد. افرادی که در زندگی‌شان شرایطی نظیر «استرس»، اضطراب، افسردگی و مشکلات خانوادگی را تجربه می‌کنند، دچار بی ثباتی عاطفی می‌شوند و در نتیجه ممکن است شرایط خودشان را با استفاده بیش از حد زیاد از تلفن هوشمندشان تسکین دهند. محققان با مطالعه آنلاین بر روی ۶۴۰ کاربر گوشی هوشمند در رده سنی ۱۳ تا ۶۹ سال دریافتند بین استفاده از گوشی هوشمند و خصایص شخصیتی ارتباط وجود دارد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات