برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ناخن هایتان را چقدر می شناسید؟ - آزمون سنجش اطلاعات

ناخن هایتان را چقدر می شناسید؟ - آزمون سنجش اطلاعات اگر دریافت برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین های گروه B کافی نباشد، احتمال ضعیف شدن بافت ناخن‌ها، پوسته‌پوسته شدن و ایجاد شیارهایی عمودی بر سطحشان وجود دارد.
به نظر شما، استفاده از لاک‌هایی با رنگ صورتی کمرنگ می‌توانند بیشتر باعث زرد شدن رنگ ناخن‌ها شوند یا لاک‌هایی به رنگ قرمز تیره؟ فکر می‌کنم تقریبا بیشتر شما، قرمز تیره را انتخاب کرده‌اید و اگر اینطور است، باید بدانید که سخت در اشتباه هستید.
هرچند که رنگ‌های نامرغوب به کار رفته در برخی لاک‌های بی‌کیفیت می‌توانند باعث رنگ گرفتن ناخن‌ها بشوند و علاوه بر آن، انواع لاک اجازه رسیدن هوا به سطح ناخن‌ها را نمی‌دهد و به این ترتیب باعث زرد شدن آنها می‌شود.
حالا فرقی نمی‌کند رنگ لاک به روشنی آفتاب باشد یا به تیرگی شب. به همین دلیل است که متخصصان توصیه می‌کنند لاک را بیشتر از یک روز روی ناخن‌های خود نگه‌ندارید و حتما آن‌ را با محلول‌های بدون الکل پاک کنید. حالا اگر دوست دارید اطلاعات خود را درباره سلامت ناخن هایتان کمی افزایش دهید، یک قلم و کاغذ بردارید و به سوال‌های این آزمون پاسخ دهید. در انتهای آن هم می‌توانید پاسخ‌های صحیح را مشاهده کنید.
 

پرسش ها

1-کدام‌یک از موارد زیر می‌تواند باعث ضعیف و پوسته‌پوسته شدن ناخن‌ها شود؟
الف) مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های حاوی کافئین
ب) دریافت ناکافی ویتامین‌های مختلف
ج) سوهان کشیدن نادرست ناخن‌ها
 
2-کدام‌یک از ترکیب‌های زیر می‌توانند باعث حفظ بیشتر استحکام ناخن‌ها شوند؟
الف) فرمالدیید
ب) کلسیم
ج) نایلون
 
3-آیا درست است که می‌گویند استفاده از لوسیون‌های ناخن، به مرور زمان باعث شکننده‌شدن ناخن‌ها می‌شود؟
الف) بله
ب) خیر
 
4-همیشه ناخن‌های یک دست از ناخن‌های دست دیگر بیشتر رشد می‌کنند.
الف) درست
ب) نادرست
 
5-وقتی برای مانیکور ناخن‌های خود به آرایشگاه می‌روید و آرایشگر قصد دارد تا لایه‌های شاخی اضافی روی ناخن‌ها یا پوسته‌های اطراف آن را تمیز کند...
الف) باید از او بخواهید تا در این کار دقت کند.
ب) باید از او بخواهید فقط پوست‌های اضافی و لایه‌های شاخی را کنار بزند و سطح و اطراف ناخن‌ها را پاک کند.
 
6-هیچ ماده‌‌ خوراکی یا مکملی نمی‌تواند باعث استحکام استخوان‌ها بشود.
الف) درست
ب) نادرست
 
7-آنچه شما می‌خورید، تاثیر مستقیمی بر شکل ناخن‌هایتان خواهد داشت.
الف) درست
ب) نادرست
 

پاسخ ها

1←ب: اگر دریافت برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین های گروه B کافی نباشد، احتمال ضعیف شدن بافت ناخن‌ها، پوسته‌پوسته شدن و ایجاد شیارهایی عمودی بر سطحشان وجود دارد. بهترین راه برای دریافت مقادیر مناسبی از ویتامین‌ها، این است که حتما منابع غذایی حاوی آن مانند حبوبات، غلات سبوس‌دار و سبزی‌های مختلف را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید.
 
2←ج: می‌توانیم استحکام بافت ناخن‌هایمان را با قرار دادن پوششی به نام نایلون یا پروتئین سولفیدریل روی آن، بیشتر کنیم پس حواستان باشد هنگام خرید لاک یا برق ناخن، نام ترکیب Nylon یا Sulfhydryl Protein روی برچسب باشد. محصولات حاوی کلسیم یا فرمالدیید هم می‌توانند باعث استحکام ناخن‌ها بشوند و از شکستن مداوم آنها جلوگیری کنند.
 
3←ب: محصولی را انتخاب کنید که حجم بالایی از مواد نرم‌کننده مانند روغن‌های گیاهی، ‌گلیسیرین یا حتی موم‌های مختلف در ترکیب آن وجود داشته باشد. تاثیر این لوسیون‌ها تا چند ساعت ابتدایی خوب و رضایت‌بخش است. به همین دلیل به افرادی که ناخن‌های شکننده‌ای دارند، توصیه می‌شود روزی 5-4 مرتبه، ناخن‌های خود را با لوسیون مخصوص ناخن پوشش دهند.
 
4←الف: ممکن است شما در موارد بسیار زیادی، احساس کنید ناخن‌های یک دستتان، رشد بهتری نسبت به ناخن‌های دست دیگرتان دارند. هرچند که این اختلاف رشد بسیار اندک است و خیلی‌ها هم اصلا متوجه آن نمی‌شوند اما حقیقت این است که معمولا ناخن‌های دست راست راست‌دست‌ها و دست چپ چپ‌دست‌ها، رشد بهتری دارد.
 
5←ب: از او بخواهید فقط پوست‌های اضافی و لایه‌های شاخی را کنار بزند و سطح و اطراف ناخن‌ها را پاک کند. وسایل تیز و برنده موجود در سالن‌های مانیکور مانند ناخن‌گیر می‌توانند باعث انتقال بیماری‌های عفونی و ویروسی از فردی به فرد دیگر بشوند. به همین دلیل نباید اجازه بریدن یا جدا کردن پوسته‌های کناری یا لایه‌های شاخی ناخنتان را با استفاده از این وسایل عمومی و مشترک بدهید.
 
6←ب: مصرف منظم خوراکی بیوتین یا ویتامین B می‌تواند تا حد چشمگیری باعث محکم‌تر شدن بافت ناخن‌ها بشود. تحقیقات جدید نشان می‌دهند کمبود بیوتین در بدن تا 25 باعث افزایش نازک و ضعیف شدن بافت ناخن‌ها می‌شود.
 
7←الف: تمام افرادی که آهن و پروتئین کافی در طول روز مصرف نمی‌کنند، ناخن‌هایی نرم و قاشقی‌شکل خواهند داشت ناخن‌هایی که لبه‌های آنها به سمت داخل یا خارج، کمی خم است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات